صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۰۴۸

عبدالملک الحوثی خطاب به مزدوران سعودی: شما خائن و مغلوب هستید

رهبر انصارالله یمن مزدوران یمنی آل سعود را خائن و ورشکسته قلمداد کرده و اظهار داشته که عربستان شما را به خط مقدم اعزام کرده و با هرگونه شکستی نابودتان می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جدال میان متحدین سابق در جنوب یمن، قدرت انصارالله در شمال این کشور را بیش از پیش تثبیت نموده است. نیروهای شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات متحده عربی را پشت سر خویش دارند در هفته‌های اخیر، عدن پایتخت خودخوانده منصور هادی را تصرف کرده و نیروهای نزدیک به رئیس جمهور مستعفی را اخراج و یا بازداشت نموده است، امری که بیش از پیش بر جدال میان امارات متحده عربی و عربستان سعودی افزوده است.

 

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در جدیدترین اظهاراتش به مناسبت آغاز سال جدید قمری به تحولات این کشور پرداخته و مزدوران یمنی آل سعود را خائن به کشور و ورشکسته قلمداد نموده است.

 

شبکه خبری المسیره گزارش داد که عبدالملک بدرالدین الحوثی با انتقاد از وابستگان ائتلاف سعودی گفته است که عربستان و امارات به این خائنان به عنوان کالا می‌نگرند و با آنها هرگونه که خواسته باشند، رفتار می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: کسانی که همواره به دشمن خدمت و از آنها حمایت و جنایتاش علیه ملت را تائید کرده اند، در حال حاضر، هیچ قدر و منزلتی نزد آنها ندارند.

 

بدرالدین گفت: خائنان اجاز ندارند به اندازه سرانگشتی از مسیری که برایشان در راه خدمت به منافع اجنبی تعیین شده است، منحرف شوند. وی خطاب به این عناصر افزود: کسی که ملت، استقلال و کرامت خود را بفروشد، به طرز وحشتناکی ورشکسته است.

 

رهبر انصارالله گفت: عربستان و امارات خائنان را به خط مقدم جنگ می‌فرستند و در صورت عقب نشینی آنها را می کشند و بمباران می‌کنند.

 

وی افزود: من به تمامی کسانی که برای متجاوزان می جنگند و کسانی که فرزندان شان را به کمک ائتلاف سعودی می‌فرستند، توصیه می‌کنم که  تقوای الهی پیشه و نسبت به این رویکرد خود بازنگری کنند. چرا که این کارها، نوعی ماجراجویی اشتباهی و زیانی وحشتناک محسوب می‌شود.

 

مقام یمنی به حضور نیروهای متجاوز در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کسانی که خود در خیانت علیه کشورشان دست داشته‌اند، اعتراف می‌کنند که آنچه در کشور جریان دارد، نوعی اشغالگری و تجاوز است.

 

وی با محکوم کردن جنایت ائتلاف آمریکایی-سعودی در حق اسرای زندانی در استان ذمار تاکید کرد که دشمن به طور عمد، این افراد زندانی در  ذمار را هدف قرار داد، در حالی که شماری زیادی از آنها خود را برای خروج از این زندان بر اساس قرارداد تبادل اسرا، آماده کرده بودند.

 

الحوثی خاطرنشان کرد که جنایت متجاوزان در حق اسرا، بیانگر کینه و ورشکستگی انسانی، اخلاقی و به بن بست رسیدن آنها در نبرد علیه ملت ماست.

 

در آخرین جنایت صورت پذیرفته، جنگنده‌های رژیم سعودی روز گذشته زندانی را در شهر ذمار که پیشتر توسط صلیب سرخ جهانی مورد بازدید قرار گرفته و ثبت شده بود را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و دست کم شصت تن را به کام مرگ کشاندند.

 

گروه های مدافع حقوق بشر تاکنون به دفعات از ائتلاف تحت رهبری عربستان به دلیل کشتار غیرنظامیان در جریان حملاتش به مواضع انصارالله انتقاد کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: