صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 28
کد خبر: ۲۱۰۶۶۰

راز صدای کلیک در گوش فضانوردان حاضر در ایستگاه بین‌المللی

یک فضانورد از راز صدای تق تق در گوش فضانوردان حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی پرده برداشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم پیک، یک فضانورد با تجربه حضور در ایستگاه بین المللی فضایی، از صدای کمتر شناخته شده‌ای پرده برداشت که همه باید در ایستگاه فضایی بین المللی به آن گوش دهند. پیک که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ شش ماه زندگی و کار در ایستگاه فضایی بین المللی تجربه کرده است، می‌گوید که حتی کسی که برای این صدا آموزش ندیده نیز آن را می‌شنود که خبر بسیار بد برای همه ساکنان ایستگاه است.

وی با این توضیح که صدا و احساس کوبیدن در گوش شما چیزی است که به طرز جالبی در رادار هر فضانوردی دیده می‌شود، گفت: آنچه رخ می‌دهد، صدای یک انفجار مهیب در ایستگاه فضایی است و این بدان معنی است که یک چیز مثل یک شهاب سنگ کوچک به ایستگاه بین المللی برخورد کرده، باعث افت فشار می‌شود و ارتباط با آن در واقع بسیار شگفت انگیز است؛ اما از نظر حواس، این تنها چیزی است که ما همیشه باید مراقب آن باشیم.

این فضانورد توضیح داد که در این حالت فضانوردان چگونه باید وارد عمل شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را پیدا کرده و اصلاح کنند.

او که خود این وضعیت را تجربه کرده گفت: علاوه بر انفجار، نکته بعدی که فضانوردان متوجه آن شدند این بود که گوش‌هایشان صدای تق تق می‌شنید، اگر گوش‌های شما شروع به تق تق کرد، این یک علامت بسیار بد و به این معنی است که فشار جو در داخل ایستگاه فضایی به سرعت در حال کاهش است.

پیک، افسر سابق نیروی هوایی ارتش، اولین شهروند انگلیسی بود که از ISS بازدید کرد و ۸۰۰۰ متقاضی را شکست داد تا جایگاه خود را به عنوان فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) در سال ۲۰۰۸ حفظ کند. /باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما