صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۸۵۳

تاکید آموزش و پرورش بر توجه به «سلامت» دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بدون توجه به سلامت، اثربخش نیست.

به گزارش راهبرد معاصر، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در نشست مراقبان سلامت و مشاوران مدارس که در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ۴ سال کشور درگیر کووید ۱۹ است و طبیعتاً این همه‌گیری، آسیب‌هایی به سلامت روان و اجتماعی دانش‌آموزان به ویژه بر دختران وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه بدون توجه به سلامت، آموزش و پرورش اثربخش نیست، افزود: اگر تعداد دانش‌آموزان کشور را ضربدر عدد ۱۸ کرده و تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید، تعداد حداقل دانش‌آموزان در معرض خطر مشخص می‌شود؛ اگر تعداد دانش‌آموزان را ضربدر عدد ۵ کرده و تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید تعداد دانش آموزان پرخطر مشخص می‌شوند و اگر تعداد دانش‌آموزان را تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید، تعداد دانش‌آموزان دارای فوریت‌های سلامت به دست می‌آید.

 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی و اختلالات در آموزش و پرورش تولید نمی‌شود بلکه محل بروز آنها در آموزش و پرورش است که از ابتدای دوره دوم ابتدایی بروز می یابد و برای کنترل اختلالات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری‌های سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط هستیم.

 

وی با تقدیر از شعار این نشست مبنی بر «همه با هم برای سلامت مدرسه»، بیان کرد: آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها یک چهارم نیروی مورد نیاز را در اختیار دارد و برای اجرایی کردن اسناد بالادستی به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد.

 

تجلی‌نیا تصریح کرد: اسناد برای ما تکالیفی تعیین کرده که شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی و سپس ارجاع به بخش‌های بهداشت و بهزیستی از جمله این تکالیف هستند.

 

وی افزود: در سند ملی ائتلاف نماد، ۱۴ شریک داریم؛ این سند از سال ۹۴ شروع شده و به عنوان یک مدل خوب، دو بار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در این سند مشارکت خوبی دارند از جمله وزارت بهداشت که از شرکای اصلی ماست.

 

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد فعالیت‌ها در سند ائتلاف نماد، پیشگیری در سطح ۱ و ۱۰ درصد پیشگیری در سطوح ۲ و ۳ است./ فارس

نظر شما