صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۹
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۹۶۹

ژنرال صهیونیست: جنگ در غزه بیش از یک سال و نیم به طول خواهد انجامید

یک ژنرال سابق در رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، جنگ در نوار غزه می‌تواند برای یک یا یک سال و نیم به طول بیانجامد و احتمال ورود حزب الله به این جنگ نیز بسیار زیاد است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ژنرال احتیاط گادی شامانی رئیس سابق شعبه عملیات ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگویی با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد، احتمال زیادی وجود دارد که اسرائیل برای حدود یک سال و نیم آینده همچنان در وضعیت جنگی باقی بماند.

این ژنرال صهیونیستی در تفسیر و پیش بینی دامنه جنگ فعلی مدعی شد، این جنگ بدون درگیری ارتش اسرائیل با حزب الله لبنان در شمال امکان پایان نخواهد داشت و در غیر این صورت هم باید هزینه‌های بسیار گزافی تا حد از بین رفتن اسرائیل خواهد بود.

در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی ۲۴ هم در گزارشی اعلام کرد، شماری از افسران احتیاط که به خدمت فراخوانده شده‌اند نسبت به عدم کارایی تانک‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده اعتراض کرده و اعلام کردند با چنین تانک‌هایی نمی‌توان به نوار غزه حمله زمینی انجام داد.

آن‌ها ضمن اعلام عصبانیت خود از عدم کارایی تانک‌ها تاکید کردند این تانک‌ها در شرایط خوبی قرار ندارند.

برخی از افسران سابق رژیم صهیونیستی هم به رسانه‌ها گفتند، تانک‌های مرکاوا ۳ اصلا قابلیت کار کردن ندارند و امکان انجام فعالیت‌های نظامی با آن در نوار غزه وجود ندارد و سوار شدن به این تانک‌ها خطر جانی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

گفتنی است از چند روز پیش که رژیم صهیونیستی داعیه آغاز حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده، مقاومت از انفجار چندین تانک و نفر بر زرهی این رژیم خبر داده است، اخباری که رژیم صهیونیستی آن را به طور کامل بایکوت کرده است. / تسنیم

نظر شما