صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۱۵
  • سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
  • Tuesday 31 October 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 31
کد خبر: ۲۱۱۲۶۲

مادورو: جهان برای فلسطین قیام کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر تاکید کرد رژیم اسرائیل اقدامات نازی‌ها را در نوار غزه انجام می‌دهد و هدف آن از بین بردن مردم فلسطین است.

به گزارش راهبرد معاصر، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اقدامات رژیم صهیونیستی در بمباران مساجد، بیمارستان‌ها، کلیسا‌ها و ساختمان‌هایی که غیرنظامیان داخل آن بودند را با روش‌های هیتلر مقایسه کرد.

 

براساس گزارش المیادین، مادورو با اشاره به تظاهرات گسترده مردمی که در کشور‌های مختلف برگزار شد، گفت: جهان به خاطر فلسطین قیام کرد.

 

وی همچنین افزود که جمعیتی که در نیویورک، پاریس، مادرید، جاکارتا، استانبول و کاراکاس بیرون آمدند، صدای خود را متحد کردند و برای توقف نسل کشی فلسطینیان شعار دادند.

 

مادورو با اشاره به صحنه‌های شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، آن را «بزرگ‌ترین تظاهراتی که مادرید در ۴۰ سال گذشته شاهد بوده» توصیف کرد و تأکید کرد که تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: «این یک جنگ نیست، این یک نسل‌کشی مستقیم توسط صهیونیست‌ها است.»

 

اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا در حالی بیان می‌شود که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است، شمار شهدا از مرز ۸۳۰۰ نفر گذشت و صد‌ها قربانی زیر آوار هستند.

 

در ۲۴ اکتبر، مادورو از مسیحیان سراسر جهان درخواست کرد تا در برابر نسل کشی فلسطینیان بایستند، به ویژه پس از بمباران کلیسا‌ها در نوار غزه، که شامل خانواده‌های آواره مسیحی و مسلمان بود.

 

در هفدهم همان ماه، مادورو پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی اضطراری و فوری قدرت‌های بزرگ را برای دستیابی به توافقی که به نفع همه مردم باشد، به‌منظور توقف خشونت و توقف جنگ پیشنهاد کرد و تاکید کرد: «این تنها راه است.»

 

مادورو از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و کشورش در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد و آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: