صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۸۹۸

پیش بینی قیمت بیت کوین

نبرد سرسختانه معامله‌گران در سطح مقاومت 36 هزار دلاری توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را به خود جلب کرده؛ به‌طوری که این ارز دیجیتال با افزایش 0.02 درصدی در روز شنبه در سطح 34 هزار و 730 دلار قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، خریداران نیز در تلاش برای عبور از مقاومت 36 هزار دلاری هستند. در سمت دیگر بازار نیز، شرکتی در چین به سمت استخراج ارزهای دیجیتال متمرکز شده و ظرفیت عملیاتی خود را با افزودن 220 دستپاه جدید استخراج به طور قابل توجهی تقویت کرده است. این موارد از جمله دلایل سبز شدن بازار کریپتو در امروز بودند.

به دنبال آماری که نشان دهنده کندی قابل توجه در آمار اشتغال ایالات متحده در ماه اکتبر است، نرخ‌های معیار 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به پایین‌ترین حد پنج هفته اخیر سقوط کرد. ارزش دلار آمریکا نیز به پایین‌ترین حد خود در شش هفته گذشته رسید.

فدرال رزرو ممکن است تصمیم بگیرد که افزایش نرخ بهره را با توجه به این کاهش رشد اشتغال متوقف کند. با توجه به این رویدادها، معامله‌گران اکنون تنها احتمال 5 درصدی افزایش نرخ در دسامبر از سوی فدرال رزرو را در نظر می‌گیرند.


در چنین شرایطی، تأثیر رویدادهای بر قیمت بیت کوین (BTC) معمولاً مطلوب تلقی می‌شوند. از آنجایی که نرخ‌های بهره پایین‌تر می‌توانند دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال بازدهی بهتر هستند، جذاب‌تر کند، هر سیگنالی مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ خود را متوقف کند، ممکن است به عنوان یک سیگنال صعودی برای BTC تلقی شود.

ارتباط بین نرخ بهره و قیمت بیت کوین همواره واضح نیست، زیرا عوامل مختلفی مانند وضعیت بازار و شرایط کلی اقتصادی نیز می‌توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند.

در نمودار 4 ساعته بیت کوین سطوح مهمی که جهت حرکت قیمت را مشخص می‌کنند، ترسیم شده‌اند. در این میان سطح محوری 33965 دلار به عنوان یک نشانگر کلیدی برای نوسانات قیمت عمل می‌کند.

مقاومت قیمت بیت کوین ابتدا در 35255 دلار و مقاومت‌های بعدی در 36040 دلار و 36995 دلار برآورده شده‌اند. در سمت دیگر بازار، حمایت قیمت بیت کوین در 33095 دلار، 32400 دلار و 31800 دلار قرار دارند.

شاخص قدرت نسبی (RSI)، بی طرفی را در سطح 48 نشان می‌دهند. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) نیز در 34 هزار و 150 دلار نشانگر روند کوتاه مدت قیمت را نشان می‌دهد. حرکت فعلی بیت کوین حول این سطح نشان دهنده بلاتکلیفی معامله‌گران بازار است.

الگوهای تکینکال نمودار قیمت، مانند خط روند صعودی 34 هزار و 200 دلار و سطح متحرک نمایی 50 روزه، به روند خرید در بازار اشاره می‌کنند.

به طور خلاصه، قیمت بیت کوین در یک شیب صعودی خفیف قرار دارد، به خصوص اگر بالای 34 هزار و 150 دلار باقی بماند. ترکیبی از شاخص‌ها و الگوها نشان‌دهنده خوش‌بینی محتاطانه است و در صورت حفظ حمایت فعلی، ممکن است به سمت سطح 35 هزار 255 دلار حرکت کند.

با توجه به نوسانات ذاتی کریپتو، نظارت بر سطوح اعلام شده و شاخص‌های کلیدی قیمت برای تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات و سرمایه‌گذاری بسیار مهم هستند./تسنیم

نظر شما