صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۴۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 07
کد خبر: ۲۱۲۳۳۰

جنگ غزه کار هزاران شرکت اسرائیلی را مختل کرده است

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تأکید کرد، جنگ غزه شوک بزرگی به اقتصاد اسرائیل وارد کرده و کار هزاران شرکت را مختل کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، گزارش فایننشال تایمز تأیید می‌کند که تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث ایجاد شوک‌های بزرگ به اقتصاد ۴۸۸ میلیارد دلاری این رژیم شده، کار هزاران شرکت را مختل کرده، به دارایی عمومی این رژیم فشار آورده و کل بخش‌ها را در بحران فرو برده است.

 

سایت فایننشال تایمز انگلیس روز دوشنبه در گزارشی از خسارات هنگفتی سخن گفت که جنگ غزه به اقتصاد اشغالگر اسرائیل وارد کرده است.

 

در این گزارش توضیح داده شده که تقاضا به طور کلی در اسرائیل کاهش یافته است و شرکت‌ها درهای خود را بسته اند، به ویژه پس از اینکه مصرف کنندگان و کارگران به عنوان نیروهای ذخیره ذخایر ارتش اسرائیل اعزام شدند.

 

این روزنامه آورده است: مشتریان وفادار هتل‌های اطلس اسرائیل اخیراً یک ایمیل غیرمعمول دریافت کردند که در آن مدیریت مجموعه هتل‌ها به طرزی نومیدانه برای کمک‌های مالی به منظور نجات شرکت از سقوط درخواست کمک کرده بود

 

بر اساس این گزارش، گروه هتل‌های اطلس، ۱۶ هتل خود را به دنبال عملیات هفتم اکتبر فلسطینی‌ها برای پذیرایی از یک هزار نفری که از شهرک‌های صهیونیست نشین همجوار غزه تخلیه شده بودند، گشود و وقتی که کابینه نتانیاهو نتوانست هزینه‌های هتل را متقبل شود، برای تامین هزینه ها به این در و آن در زده است.

 

لیئور لیپمن، مدیر عملیات هتل‌های اطلس رژیم صهیونیستی، گفت: «ما از تأمین‌کنندگان، مشتریان وفادار خارجی و کارمندان خود درخواست کمک کردیم. پیام ما به آنها واضح بود: اگر نتوانیم بودجه خود را تامین کنیم، کسب و کار از بین خواهد رفت.»

 

در این گزارش تاکید شده است که جنگی که اسرائیل علیه نوار غزه به راه انداخت، موج‌های شوکی در اقتصاد ۴۸۸ میلیارد دلاری آن ایجاد کرد، هزاران شرکت را مختل کرد، به دارایی عمومی اسرائیل فشار آورد و کل بخش‌ها را در بحران فرو برد.

 

فایننشال تایمز ادامه داد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل متعهد شده که کمک‌های نقدی گسترده را به شرکت‌ها و مناطق آسیب‌پذیر ارائه کند و اگرچه برخی از این بسته کمکی استقبال کردند، بسیاری گفتند که این بسته کافی نیست.

 

به گفته این روزنامه، منتقدان گفتند که معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت این کمک‌ها بسیار سختگیرانه هستند، در حالی که دیگران گفتند که این طرح نتانیاهو، هیچ کمکی به شرکت‌های بزرگ ارائه نکرده است.

 

رژیم صهیونیستی حدود ۳۵۰ هزار سرباز ذخیره را به ارتش خود فراخوانده که این بزرگترین فراخوان از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است که این تعداد سرباز، حدود هشت درصد از نیروی کار در سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهد./ فارس

نظر شما