صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۳
  • چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 05 June 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۵۴۳

ارتش رژیم صهیونیستی در غزه وارد حالت فرسایشی شده است

یکی از رهبران ارشد حماس با اشاره به اینکه ارتش رژیم اشغالگر در غزه وارد حالت فرسایشی و مجبور به عقب‌نشینی شده تاکید کرد که صهیونیست‌ها یا بدون قید و شرط باید از غزه خارج شوند یا ناچار به پذیرش معامله‌ای هستند که منجر به خروج آنها از این منطقه می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر. «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند از دایره شکست 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) خارج گردد.

 

دشمن در غزه وارد وضعیت فرسایشی شده است

حمدان در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، بیش از 10 درصد نیروی تهاجمی رژیم صهیونیستی نابود شده و اسرائیل در جنگ غزه وارد وضعیت فرسایشی شده و سعی دارد خسارات خود را پنهان کند. ارتش رژیم اشغالگر در تلاش برای پیشروی به سمت مناطق مسکونی است اما زیر ضربات مقاومت مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

 

این رهبر حماس ادامه داد، رژیم اشغالگر یا بدون قید و شرط از غزه بیرون می‌رود یا توافق سیاسی که به عقب‌نشینی این رژیم منجر خواهد شد را می‌پذیرد. مقاومت از ابتدا صراحتا موضع خود را مشخص واعلام کرد که یا تبادل همه اسرا یا آتش‌بس و آزادی اسرای دوتابعیتی. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا توافق آزادی اسرای خارجی و گروهی از اسرای اسرائیلی را به هم زد و بعد از آن در روند ازادی 12 تن از اسرای دوتابعیتی مانع‌تراشی کرد.

 

پروژه آمریکا ضد مقاومت شکست خورد

وی تاکید کرد، پروژه آمریکا برای ترسیم مجدد نقشه منطقه ضربه سنگینی دریافت کرده و دولت آمریکا از عملکرد ضعیف اسرائیل ناراحت بوده و عملکرد مقاومت فلسطین آمریکایی‌ها را غافلگیر و مبهوت کرده است. ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که خودمان می‌توانیم برای شکل نقشه منطقه تصمیم بگیریم. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اولین سفر خود برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای ضد مقاومت آمده بود اما موفق به انجام آن نشد.

 

اسامه حمدان ادامه داد، بلینکن یک ایده کلی برای خروج همه گروه‌های مقاومت از معادله اداره غزه مطرح کرد اما این رویای آمریکایی‌ها هرگز محقق نخواهد شد و مقاومت در غزه باقی خواهد ماند. بلینکن همچنین در تکمیل معامله آزادی اسرای دوتابعیتی به ویژه آنهایی که تابعیت آمریکایی دارند نیز موفق نبود.

 

این رهبر ارشد حماس تصریح کرد، ما اکنون در سطح مسئله فلسطین با یک تغییر راهبردی مواجهیم و درحالی از این نبرد خارج خواهیم شد که پایمان را در راه آزادی فلسطین گذاشته‌ایم.

 

از سوی دیگر «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در سخنانی به همین منظور اعلام کرد، ادعاهای ایالات متحده مبنی بر اینکه حماس جایی در آینده غزه ندارد، نشان‌دهنده ناکامی آمریکا و رژیم اشغالگر در رسیدن به حتی یک دستاورد در میدان است. حماس یک قدرت سیاسی و نظامی است که روند اتفاقات را کنترل می‌کند.

 

اعتبار ساختگی و پوشالی اشغالگران به دست مقاومت نابود شد

غازی حمد در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت، آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا اوضاع غزه را بازآرایی کنند؛ در حالی که دستاوردی جز کشتار غیرنظامیان و تخریب بیمارستان‌ها و تأسیسات غیرنظامی در غزه نداشته‌اند. ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هرروز اعتبار ساختگی خود و نیز نیروها و تجهیزاتشان را در جنگ با رزمندگان مقاومت از دست می‌دهند و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر نابود شده و هرگز برنمی‌گردد.

 

مقام جهاد اسلامی: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به راس اولویت‌های جهانی برگرداند/ دشمن مجبور به تبادل اسرا خواهد شد

وی تاکید کرد، رسیدگی و سامان دادن به اوضاع غزه یک مسئله کاملا فلسطینی است و برخلاف خواست آمریکا و رژیم اشغالگر، حماس بخشی از روند رسیدگی به اوضاع نوار غزه است؛ زیرا این جنبش بخشی از بافت ملی فلسطین به شمار می‌رود که در کنار همه گروه‌های مقاومت ایستاده و از حق فلسطین برای تاسیس دولت خود و نیز رد هرگونه اشغالگری در این سرزمین دفاع می‌کند.

 

این مسئول حماس افزود، هیچ گروه و طرف فلسطینی وجود ندارد که در این زمینه با آمریکایی‌ها همکاری کند وآمریکایی‌ها تلاش داشتند به دنبال احزاب ضعیف و شکننده در فلسطین بگردند تا این هدف خود را محقق کنند اما شکست خوردند؛ همانطور که در اجرای پروژه شوم معامله قرن شکست خورده بودند. غزه در برابر هرگونه عادی‌سازی و سازش با دشمن ایستاده و همچون خاری در چشم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خواهد ماند.

 

غزه هرگز تبدیل به یک منطقه آمریکایی نمی‌شود

حمد با اشاره به اینکه همه جهانیان بعد از عملیات طوفان الاقصی متوجه شدند که فلسطینی‌ها هرگز تحت اشغالگری صهیونیست‌ها نمی‌مانند تاکید کرد، مقاومت هیبت پوشالی اشغالگران را نابود و شکست بزرگی به آنها وارد کرد. نتانیاهو یا سخنگوی ارتش وی حتی یک مدرک برای نشان دادن کسب دستاورد واقعی نظامی در میدان جنگ غزه ارائه نداده‌اند و آمریکا نیز دیگر ابرقدرت در خاورمیانه نیست.

 

وی در ادامه از تشکیلات خودگردان خواست تا با آمریکایی‌ها همکاری نکند و پشت تانک‌های آمریکایی نایستد و با اشاره به سکوت شرم‌آور این تشکیلات و مقامات آن در برابر ادعاهای آمریکا درباره ایجاد یک «دولت جایگزین» در نوار غزه تاکید کرد که غزه هرگز به یک منطقه آمریکایی تبدیل نخواهد شد. در این میان رژیم‌های عربی نیز در این شرایط سخت و در سایه جنایات مستمر اشغالگران، نتوانستند هیچ کمکی به مردم غزه بکنند.

 

این مسئول حماس در پایان تاکید کرد که مقاومت سر اشغالگران و سر نتانیاهو را خواهد شکست و به تماس‌های خود با همه طرف‌ها جهت ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه و حمایت از فلسطینی‌ها با همه قدرت ادامه می‌دهد./ تسنیم

نظر شما