صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۶۶۳

انگلیس ۲۹ فرد و نهاد روسیه را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس امروز تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های روسیه وضع کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ لندن امروز چهارشنبه ۲۹ فرد و نهاد روسی را به فهرست تحریم‌های خود علیه مسکو اضافه کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، بهانه این اقدام ضدروسی انگلیس، عملیات ویژه مسکو در اوکراین ادعا شده است.

انگلیس در تحریم‌های امروز، بخش‌های طلا و نفت روسیه را هدف قرار داده و ادعا کرده است که با این اقدام منابع مالی کرملین را که از جنگ در اوکراین حمایت می‌کند، هدف قرار داده است!

انگلیس در تحریم‌های مذکور ۲ مورد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلای روسیه (Nord Gold Plc و Highland Gold Mining Ltd) را تحریم کرد.

از سوی دیگر، سازمان جرایم ملی بریتانیا (NCA) نیز هشداری به موسسات مالی صادر کرد و به آن‌ها در مورد تلاش روسیه برای استفاده از طلا برای دور زدن تحریم‌ها هشدار داد.

به گزارش رویترز، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در این باره ادعا کرد: تحریم‌ها همچنان ضربه سنگینی به اقتصاد جنگ زده کرملین وارد می‌کند، اما باید به فشار‌ها علیه مسکو ادامه دهیم!

وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص مدعی شد: تحریم‌های امروز به کسانی ضربه می‌زند که برای کاهش تأثیر تحریم‌های ما بر طلا و نفت روسیه به ولادیمیر پوتین کمک کرده اند. همانطور که ما راه‌های دور زدن را ریشه کن می‌کنیم و می‌بندیم، به محاصره پوتین ادامه می‌دهیم و مطمئن می‌شویم که تلاش‌های جنگی متزلزل او در اوکراین با شکست به پایان می‌رسد!

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در نشستی دولتی در مسکو تأکید کرده بود که روسیه در برابر فشار‌ها و تحریم‌های غرب که قصد فلج‌کردن رشد اقتصادی روسیه را داشتند، مقاومت کرده و قوی‌تر هم شده است.

رئیس‌جمهور روسیه در این باره گفت: این محدودیت‌ها، چه پس از سال ۲۰۱۴ و چه در حال حاضر، که از بیرون بر ما تحمیل شده، توسعه و رشد اقتصادی را تحریک می‌کند. بله درست است تحریم‌ها در برخی موارد سرعت ما را کُند کرده‌اند، اما، در برخی دیگر ما را مجبور می‌کنند تصمیمات قبلی را به تعویق بیندازیم…، اما با با این حال (با این تحریم‌ها و محدودیت‌ها) فرصت‌های جدیدی ظاهر می‌شود. / مهر

نظر شما