صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۶۱۷

سقوط بوم جرثقیل در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: حادثه سقوط بوم جرثقیل در مجتمع بندری انزلی مصدوم نداشت و راننده این جرثقیل در سلامت کامل است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین یونسی گفت: این جرثقیل امشب به علت فرسودگی بوم آن حین عملیات تخلیه کالا شکسته شد و در حوضچه آرامش مجتمع بندری انزلی سقوط کرد، اما به کسی آسیب وارد نشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مجتمع بندری انزلی جرثقیل یادشده در حال جمع آوری است، خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم خرید و ساخت تجهیزات بندری را در دستور کار خود قرار داده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و ... از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است. / ایرنا

نظر شما