صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۵
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۲۴۲

قالیباف: کمیسیون تلفیق برای اختصاص اعتبار به سازمان نوسازی مدارس چاره اندیشی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون در برنامه هفتم توسعه برای مدارس جز اعتبار مالیاتی هیچ کار دیگری نتوانستیم انجام دهیم این نکته مهمی است که باید کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی برای آن چاره‌اندیشی کند.

به گزارش رهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یک‌شنبه،28 آبان ) در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد پیرامون نوسازی مدارس گفت: تذکر آقای کوچکی نژاد بحث کاملا درستی است، در حال حاضر پروژه های قابل توجهی از مدارس نیمه ساز توسط بخش دولتی و خیرین داریم که در مسیر تکمیل شدن قرار دارند، ولی ما در برنامه هفتم جز اعتبار مالیاتی نتوانسته ایم برای مدارس کاری انجام دهیم. این موضوع باید در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و صحن مجلس چاره اندیشی شود.

 

پیش از صحبت قالیباف، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی بیان کرد: در برنامه های پنجم و ششم توسعه در هر برنامه، حدود سه میلیارد دلار ارز از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور کمک شد اما در برنامه هفتم توسعه یک ریال نیز برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص پیدا نکرده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که ما در همه شهرها مدارس نیمه ساخته داریم و بدین ترتیب، هم بیت‌المال از بین می‌رود و هم آموزش و پرورش در تامین مدارس دچار بحران خواهد شد./ فارس

نظر شما