صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۵۰۳

شکاف جدی میان وزرای مکرون بر سر غزه

یکی از مقامات دولت فرانسه فاش کرد برخی از نزدیکان رئیس جمهور این کشور حماس را یک جنبش مقاومت می‌دانند.

به گزارش راهبرد معاصر، ایستگاه رادیویی اروپا ۱ به نقل از یکی از مشاوران کاخ الیزه فرانسه اعلام کرد که درگیری بین رژيم صهيونيستی و حماس در نوار غزه باعث ایجاد شکاف جدی در حلقه وزرای امانوئل مكرون، رئیس جمهور فرانسه شده است.

 

آر تی، یکی از مشاوران رئیس جمهور فرانسه گفت: درگیری بین اسرائیل و حماس به شکاف عمیق در تیم ریاست جمهوری منجر شده است تا جایی که آن‌ها دیگر با یکدیگر صحبت نمی‌کنند.دلیل این تقسیم بندی این است که برخی از وزرا این باور که حماس یک جنبش مقاومت است.

 

به گزارش این ایستگاه رادیویی، جنگ داخلی نیز در کاخ الیزه در جریان است که به دلیل بی اعتمادی بخشی از حلقه اطراف رئیس دولت به فردریک میشل، مشاور ویژه مکرون در امور ارتباطات و استراتژی، تقویت شده است.

 

در آخر هفته، فردریک میشل اشاره کرد که در دولت فرانسه «حسادت» و «تقابلی بین گروه‌های مختلف» وجود دارد. به گفته این ایستگاه رادیویی، مكرون ممکن است بخواهد تیم را تغییر دهد، از جمله برکنار كردن الکسیس کوهلر، دبیرکل کاخ الیزه.

 

اختلاف میان اعضای دولت‌های غربی پس از جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه افزایش یافته است. پیش از این یکی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا به دلیل کمک‌های سیاسی و نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد. منابع آمریکایی تاکید کردند این حتی در جلسه سخنرانی آنتونی بلینکن در این وزارت خانه کارکنان آن دست به اعتراض کردند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: