صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 05
کد خبر: ۲۱۵۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

مانوک خدابخشیان درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

مانوک خدابخشیان از مفسران ورزشی تلویزیون قبل از انقلاب بود که مدیریت ورزش شبکه دو را بر عهده داشت، درگذشت.

به گزارش راهبرد معاصر ،  مانوک خدابخشیان از مفسران ورزشی تلویزیون قبل از انقلاب بود که مدیریت ورزش شبکه دو را بر عهده داشت، درگذشت.

 

خدابخشیان زاده‌ی 1324 در آبادان بود.

وی یک مفسر پرتوان، تحصیلکرده، آگاه به مسایل روز فوتبال بود و در دههٔ پنجاه خورشیدی شیوهٔ تازه‌ای در تفسیر فوتبال را در تلویزیون بنا نهاد. او با مطالعات روز، شناخت دقیق، ارائهٔ آمار و ارقام دقیق و ارزیابی فنی در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم نقش چشمگیری داشت. مانوک خدابخشیان خیلی زود جایگاه خود را به‌عنوان یک مفسر بلامنازع در تلویزیون به‌دست‌آورد و مسئولین نیز مهم‌ترین مسابقات را به وی سپردند و وی نیز با تحلیل‌های حساب شده و اطلاعات ریز و غیرقابل دسترس، مردم را با فوتبال بیشتر آشنا کرد. مانوک خدابخشیان را مرد اول تفسیر فوتبال ایران نامیده‌اند.

 

جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ در آن دوران حبیب‌الله روشن‌زاده و مانوک خدابخشیان به ترتیب وظیفهٔ گزارش و تفسیر مسابقات فوتبال تلویزیون را بر عهده داشتند. گزارش‌های زنده روشن‌زاده با تفاسیر شنیدنی و دقیق خدابخشیان همراه می‌شد. نگاه کارشناسی و دید فنی بالای خدابخشیان به حدی بود که در چند دیدار جام جهانی چند تعویض مهم و حیاتی را پیش‌بینی کرد و دقایقی بعد دقیقاً همان تعویض‌ها توسط مربیان بزرگ و مطرح دنیا انجام شد.

منبع : برترین ها

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
Hadi
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
میر سعید شما اگر سایبری مزدور نباشی که هستی !کاملا در حرفت جز لجن پراکنی بدون هیچ اطلاع و سوادی کاری دیگر نکردی آنقدر احمقی که حتا یک برنامه از مانوک بزرگ را گوش نکرده ای ! تجزیه طلب و مزدور آمریکا چماقی است که عرازشه و من جمله شما برای رد گم کردن و به حاشیه بردن و سرکوب هر صدای مخالفی بکار می برید متعجب نیستم از مزخرفات شما
میرسعید
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
یک تجزیه طلب وبراندازکه دربرنامه علیرضاامیرقاسمی که ایران رافقط ازروی نقشه میشناسد وبارهاوبارها باکمال افتخارخودرایک آمریکایی خالص نامیدوجالب این است که کسی که ۴۲سال ازعمرش آمریکا بوده وهیچ شناختی ازدردورنج مردم داخل وطن نمی داند باهمین مانوک خدابخشیان به تحلیل مسایل روزایران می پرداخت به هرحال ما ایرانیان به اموات احترام میگذاریم ولی ازمرگ چنین تجزیه طلبان ضدایرانی ناراحت نشدم.
پاسخ ها
امرداد
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
میترسم ازدنیای بری وهنوزخودت رونشناخته باشی چه رسدبه شناخت دیگری ،میرسعید
علی
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
بنده خدا از اون ترامپ دوست های غیرتی بود و می گفت ترامپ زبل با چند تا حرکت جمهوری اسلامی را مات می کنه، من که تحلیل هاشو توهمی می دونستم اما در زمینه فوتبال خداییش تحلیل گر نادری بود
جواد
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
خدا روحش را شاد کند
ناشناس
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
زنده کش مرده پرست تاحالا چرا نشون نداده بودین