صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 06
کد خبر: ۲۱۵۱۷
اربعین 98

بازگشایی مرز خسروی از امروز

با دستور وزیر کشور بازگشایی مرز خسروی برای خدمات رسانی به زائران اربعین امام حسین از امروز کلید خورد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازگشایی مرز خسروی از امروز تایید شد و وزیر کشور برای باز شدن این مرز دستور داد و طی مراسمی این اتفاق افتاد. در این مراسم که با حضور وزرای کشور ایران و عراق انجام شد، رحمانی فضلی از تلاش استانداران کرمانشاه و دیاله عراق برای بازگشایی مرز خسروی تشکر کرد.

 

مرز خسروی پس از چند سال تلاش و مذاکره بالاخره امسال برای تردد زائران اربعین امام حسین بازگشایی شد. در حال حاضر روزانه 3 هزار نفر از مرز خسروی بین ایران و عراق تردد می کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از آمادگی و برنامه‌ریزی برای مدیریت ترافیک و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز خسروی، مهران، شلمچه، و چزابه در سال جاری خبر داد و گفت: امروز مرز خسروی با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

 

برآورد می شود امسال 2.5 تا 3 میلیون زائر از چهار مرز مذکور از جمله مرز خسروی جا به‌ جا شوند که سهم مرز مهران به عنوان شلوغ ترین مرز، حدود 1.3 میلیون زائر خواهد بود. برای جابجایی زائران امام حسین در ایام اربعین 98 بیش از 8 هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

 

 

رئیس سازمان راهداری با اشاره به اولویت ساخت و نگهداری راه‌ های روستایی، گفت: سازمان راهداری تمام تلاش خود را برای اثر بخشی در این بخش به کار خواهد گرفت. از سوی دیگر تا سه ماه آینده ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید آماده راهداری زمستانی شوند و دستورکار لازم برای آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

 

شایان ذکر است شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

 

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

فیلم بازگشایی مرز خسروی

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: