صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 29
کد خبر: ۲۱۵۹۰۷

پرواز پهپاد‌های آمریکا بر فراز غزه متوقف شد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا پرواز پهپاد‌های بر فراز نوار غزه را متوقف کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا به توافق آتش بس پایبند بوده و پرواز پهپاد‌های خود را بر فراز غزه متوقف کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «پرواز پهپاد‌ها فعلاً متوقف شده است.»

ارتش آمریکا ادعا کرده که برای کمک به یافتن گروگان‌های آمریکایی در غزه، بر فراز این منطقه پهپاد به پرواز درآورده است.

جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اول آذر ماه اعلام کرد آمریکا و اسرائیل، به عنوان بخشی از توافق برای آزادی ۵۰ زن و کودک گروگان، پرواز‌های پهپادی را به مدت شش ساعت بر فراز غزه متوقف خواهند کرد.

ارتش آمریکا پهپاد‌های جاسوسی خود را بر فراز غزه به پرواز در آورده تا از اسرائیل در تلاش برای یافتن گروگان‌ها حمایت کند. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپاد‌های آمریکایی برای عملیات‌های مرگبار استفاده نمی‌شود.

در حالی که توقف پرواز پهپاد‌های اسرائیل قبلاً گزارش شده بود، اظهارات فاینر اولین تایید رسمی توقف این عملیات از سوی آمریکا است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر، حملات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است. / ایرنا

نظر شما