صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۹
  • چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲
  • Wednesday 29 November 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 29
کد خبر: ۲۱۶۰۲۱

اجساد مفقودی‌های ابهر پس از چند شبانه روز پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اجساد ۲ مفقودی شهرستان ابهر در ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان با تلاش شبانه روزی تیم‌های عملیاتی هلال احمر پیدا شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حکمت اله هاشمی افزود: روز دوشنبه حادثه مفقودی ۲ نفر از هموطنان توسط یکی از خانواده‌ها به ندای امداد جهت امدادرسانی اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: هماهنگی با تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم دره انجام شد و نیرو‌ها به صورت آماده باش درآمدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با تشریک مساعی نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ابهر و مدیریت بحران ۹ تیم عملیاتی متشکل از ۲۹ نیرو و ۶ خودروی عملیاتی از روز دوشنبه اقدام به جستجو و نجات در منطقه خراسانلو شهرستان ابهر کردند.

هاشمی تاکید کرد: تیم‌های اعزامی با شب مانی در منطقه خراسانلو و جستجوی مناطق اطراف با همکاری هیات موتورسواری مرکز استان و اهالی روستای مهستان، خراسانلو و تیم آنست این عملیات را با گسترش محدوده عملیات ادامه دادند.

وی ادامه داد: شامگاه گذشته با دریافت مجوز از رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز تیم امداد هوایی با توجه به صعب العبور بودن منطقه به ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان که ارتفاع آن به ۲ هزار و ۹۸۴ متر می‌رسد، اعزام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۶۰ نیرو با ۱۵ خودروی کمک دار و آمبولانس نیز طی امروز و روز گذشته مجددا عملیات جستجو را ادامه دادند.
هاشمی اظهار داشت: قبل از ظهر امروز ابتدا امکاناتی که مفقودان به همراه داشتند و سپس در شعاع یک کیلومتری آن، اجساد این ۲ هموطن پیدا شد.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود خانواده‌های مفقودان حادثه مفقودی را هر چه سریعتر به هلال احمر و دستگاه‌های متولی اطلاع می‌دادند تا با مکانسیم و تاکتیک‌های عملیاتی، این مفقودین، سالم به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اطلاع رسانی چنین حوادثی در دقایق اولیه به کاهش تلفات جانی کمک قابل توجهی می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه این عملیات با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان ابهر انجام شد، خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره و خدابنده، اهالی روستای مهستان، خراسانلو و هیات موتور سواری مرکز استان از روز دوشنبه در حال جستجو و نجات بودند.

دلیل مفقودی این دو فرد در منطقه خراسانلو هنوز اعلام نشده است. / ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: