صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
کد خبر: ۲۱۶۱۱

واکنش تاج به محرومیت احتمالی بیرانوند

رئیس فدراسیون فوتبال عذرخواهی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس نسبت حوادث رخ داده در بازی با تراکتورسازی تبریز را کافی دانسته و گفت: همین عذرخواهی به نظر من بهتر از تنبیه است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حواشی پیرامون اقدام ناپسند علیرضا بیرانوند در بازی با تراکتورسازی تبریز همچنان ادامه دارد. بازی اخیر دو تیم که با پیروزی تراکتور سازی همراه بود با اشاره‌ی دست بیرانوند که تراکتوری ها آن را توهین قلمداد کرده اند به حاشیه کشیده شد. علیرضا بیرانوند در مورد حواشی بعد از دیدار تراکتور و پرسپولیس، گفته بود: از روز گذشته که فیلم اتفاقات را دیدم خیلی ناراحت شدم. این خوب نیست که برای محرومیتم هجمه از سوی هواداران باشگاه‌های رقیب ایجاد شود تا در بازی‌های مهم پیش‌رو غایب باشم.

 

پس از حاشیه‌های به وجود آمده در این دیدار باشگاه تبریزی به طور رسمی از این دروازه‌بان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. مصطفی کاراندیش، معاون حقوقی باشگاه تراکتور در این باره اظهار داشت: ما شکایت‌مان را در سیستم اتوماسیون فدراسیون و سازمان لیگ ثبت کردیم و از این به بعد، تشریفات قانونی آن در فدراسیون طی خواهد شد.

 

حال تاج رئیس فدراسیون فوتبال به میدان آمده و در این باره به اظهار نظر پرداخته است. وی در گفت و گویی در مورد شکایت باشگاه تراکتورسازی از «علیرضا بیرانوند» افزود: بیرانوند و باشگاه پرسپولیس عذرخواهی اعلام کردند. همین عذرخواهی به نظر من بهتر از تنبیه است. از طرفی لیگ ایران تنها ۲  هفته برگزار شده که بیرانوند یک هفته از آن را محروم بوده است.

 

وی در رابطه با برخورد گزینشی با متخلفان اظهار داشت: نباید این اتفاق‌ها رخ دهد و هر کسی در فوتبال این کار را انجام بدهد، خود من باید عذرخواهی کنم. البته مطرح کردن چنین مباحثی چندان خوب نیست و مردم هم دوست ندارند به این مسائل بپردازند. همه می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند و رقابت باید فقط در زمین و در همان ۹۰ دقیقه باشد.

 

تاج در مورد اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ بین هواداران در شهرآورد پیش‌رو اظهار داشت: اجرای این قانون به نفع همه است و از طرفی کنترل ورزشگاه را هم آسان‌تر می‌کند. البته در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی این قانون اجرا شد اما در مجموع باید ستادی برای اجرای درست این قانون تشکیل شود.

 

رییس فدراسیون در خصوص برگزاری شهرآورد در روز پایانی شهریور (۳۱ شهریور) همزمان با مسابقه والیبال گفت: بهتر است سازمان لیگ در این باره توضیح دهد اما مسابقه والیبال در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی روز جمعه برگزاری خواهد شد و حتی این بازی داخلی هم نیست.

 

وی افزود: در جلسه شورای تامین که من هم در آن حضور داشتم تاکید شد که این مسابقه والیبال در روزی غیر از یکشنبه که روز برگزاری شهرآورد است، برگزار شود چرا که برای نیروهای امنیتی سخت است که در روز برگزاری شهرآورد مسابقه والیبال را هم پوشش دهند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: بهتر است این بازی والیبال روز جمعه برگزار شود. ما یک ورزشگاه آزادی را داریم که هم استقلال و هم پرسپولیس مسابقاتی را که میزبان هستند را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند. از طرفی سالن ۱۲ هزار نفری هم در مجموعه آزادی است که این ورزشگاه هم باید برای رویدادهای مهم ورزشی آماده شود.

 

تاج خاطر نشان کرد: این در حالی بود که مسابقه تیم ملی فوتبال در چارچوب مقدماتی جام جهانی هم شب عاشورا قرار است برگزار شود که ما راضی به برگزاری بازی در این تاریخ نبودیم اما مجبور هستیم بازی کنیم.

 

وی در مورد اینکه آیا امکان تعویق شهرآورد وجود نداشت، گفت: این را بهتر است مسوولان سازمان لیگ و کمیته مسابقات توضیح دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: