صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۴۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
کد خبر: ۲۱۶۲۹

هر ۱۲ دقیقه یک آمریکایی خودکشی می‌کند

صرفاً در طول سال ۲۰۱۷ تعداد ۱.۴ میلیون خودکشی در کشور آمریکا ثبت شده است یعنی در هر ۱۲ دقیقه یک خودکشی در آمریکا به ثبت می‌رسد!

به گزارش راهبرد معاصر؛ میزان خودکشی در آمریکا طی 50 سال اخیر به شدت افزایش یافته‌است به گونه‌ای که بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، خودکشی دهمین عامل مرگ دراین کشور به حساب می‌آید و بیش از نیمی از افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، در هنگام مرگ وضعیت سلامت روانی مناسبی ندارند. محققان دریافتند که نرخ خودکشی در میان آمریکایی‌های ۲۵ تا ۶۴ ساله از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ میلادی ۴۱ درصد افزایش یافته است. این نرخ در میان افرادی که در روستاها و ایالت‌ها زندگی‌ می‌کنند نسبت به افرادی که در کلان‌شهرها ساکن هستند ۲۵ درصد بیشتر است.

 

این مطالعه فقر، وجود مغازه‌های اسلحه فروشی، دسترسی محدود به بیمه سلامت، فروپاشی اجتماعی و تعداد بالای کهنه‌سربازان را به عنوان عواملی که به افزایش نرخ خودکشی در میان روستاییان و ساکنین ایالت‌هاکمک می‌کنند، مطرح کرده است.

 

بر اساس این مطالعه، در بازه ۱۷ سال گذشته ۴۵۳ هزار و ۵۷۷ مورد خودکشی در بین آمریکایی‌های ۲۵ تا ۶۴ ساله ثبت شده است و بیشترین میزان این خودکشی‌ها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ صورت گرفته‌اند. اکثر قربانیان خودکشی مرد بودند و خودکشی در بین میانسالان نسبت به جوانان یا افراد مسن رایج تر بوده است.

 

ایالت‌ها با بالاترین نرخ خودکشی در غرب، حوزه فرهنگی آپالاچیا در شرق آمریکا و منطقه اوزارکس واقع در ایالات آرکانزاس و میزوری قرار دارند.

 

محققان در پایان تاکید کردند: نتایج این مطالعه نشان می‌دهند که افزایش ارتباطات اجتماعی، فرصت‌های مدنی، پوشش بیمه سلامت و دسترسی محدود به ابزار کشنده در داخل جوامع این پتانسیل را دارند تا نرخ خودکشی را در روستاها و ایالت‌های سراسر آمریکا کاهش دهند.

نظر شما