صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 02
کد خبر: ۲۱۶۳۹۵

واکنش وزارت راه به محتوای کذب رخی رسانه‌ها درباره مترو پرند

وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها در خصوص مترو پرند، اعلام کرد: مترو پرند در دو خط رفت و برگشت ۲۰ کیلومتری با جمع ۴۰ کیلومتر خط‌آهن افتتاح شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها با ذکر این محتوا که "فاصله پرند تا تهران 20 کیلومتر است چطور رئیسی متروی 40 کیلومتری را افتتاح کرد؟!" به اطلاع می‌رساند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حالی که مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را با قطار شهری طی می کرد، در سخنانی اعلام کرد قرار بود این مسیر یک خطه باشد و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند را یک قطار طی کند و مجددا برگردد، اما دولت سیزدهم در اقدامی اثرگذار، این مسیر را به دو خطه ارتقا داد. لذا مسیری که قرار بود 20 کیلومتر ریل گذاری شود، به 40 کیلومتر خط ریلی افزایش یافت.

با این توصیف در حقیقت برای مسیر 20 کیلومتری مترو پرند با احتساب دو خط رفت و برگشت، 40 کیلومتر خط آهن کشیده شده است. نتیجه این اقدام دولت سیزدهم، کاهش شدید معطلی مسافران در ایستگاه‌های مبدأ و مقصد و همچنین افزایش فوق العاده ایمنی این خط شده است. زمان سیر نیز به دلیل افزایش سرعت قطار در مسیر دوخطه، به شدت کاهش می‌یابد./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: