صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۱۸
  • چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
  • Wednesday 06 December 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۲۲۲

کشف کلاهبرداری میلیاردی از کشاورزان در خوسف

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری از کشاورزان با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ محمدحسن اکبری روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ثبت شکایت تعدادی از کشاورزان شهرستان خوسف مبنی بر کلاهبرداری افرادی که محصولات کشاورزی را در روستا‌های اطراف این شهرستان بدون پرداخت هر گونه وجهی خریداری کرده بودند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس آگاهی و بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد سه نفر از متهمان این پرونده با جعل عنوان و مراجعه به روستا‌های اطراف شهرستان خوسف، بیش از ۲۲ تن عناب خریداری کرده و وجه آن را پرداخت نکرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با تلاش شبانه روزی و تحقیقات پلیسی، سه نفر از کلاهبرداران را در این زمینه شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی آن‌ها را دستگیر کردند همچنین توانستند ۱۳ تُن از عناب‌های کلاهبرداری شده را کشف و به مالباخته عودت دهند.

وی افزود: در بازجویی‌های تخصصی از متهمان دستگیر شده مشخص شد توسط آن‌ها بیش از ۱۴ تن عسل و ۱۰ تن گردو و مغز گردو در خراسان رضوی با شیوه فوق کلاهبرداری شده است که با تلاش ماموران، ۱۴ تن عسل کشف و به مالباخته عودت داده شد.

سرهنگ اکبری عنوان کرد: در مجموع ارزش ریالی محصولات کلاهبرداری شده توسط این افراد بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه اعم از عناب و عسل از کلاهبرداران، ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی گفت: در این رابطه سه متهم دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است. / ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: