صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۳
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۶۹۶

رونمایی از سامانه پارسا در دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از رونمایی از سامانه پارسا در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون ارتباط مؤثر جامعه نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران با هدف نخبه‌سپاری نیازها و استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشگاهی، ارتقای مستمر بهره‌وری و تحقق پیشرفت پایدار ایران اسلامی، از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری با محوریت بهره‌وری حمایت به عمل می‌آورد.

 

از این رو با مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران درباره پژوهش در کشور به گفت‌وگو پرداختیم.

 

مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ما سامانه پارسا را رونمایی می‌کنیم، اما این سامانه چیست؟ در این سامانه دانشجو پورپوزال و پیشنهادیه خود را بارگزاری می‌کند و این سامانه داخلی است و اختصاصی دانشگاه تهران خواهد بود که دانشجو پورپوزال خود را بارگزاری می‌کند و در سامانه ثبت می‌شود و مبلغ گرنت حمایتی را برای انجام پایان‌نامه‌ یا رساله در نظر می‌گیریم.

 

فکور گفت:‌ ما می‌خواهیم با این روال به سمت کاربردی شدن پیش رویم و یک فرهنگ‌سازی است که قرار است شروع شود. ما می‌خواهیم تمام پایان‌‌نامه ها کاربردی شود، برای مثال این موبایلی که جلوی من و شماست ۷ جایزه نوبل گرفته است.

 

* دانشگاه تهران همیشه پیشتاز است

فکور درباره ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: دانشگاه تهران همیشه پیشتاز است، خصوصا که دانشگاه ما جامع است و در همه حوزه ها ورود می‌کند و قرارد‌های ما بیسار متنوع هستند و کارفرمایان متنوعی را داریم، سعی ما در جذب قرارداد‌ها کاربردی بودن است، اما قوانین بالا دستی هم باید به کمک ما بیاید تا استاد به راحتی جذب اعتبار پژوهشی را داشته باشد./ فارس

نظر شما