صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۲۱۸۱۰۳
گزارش «هاآرتص»؛

مخفی‌کاری تل‌آویو در تعداد مجروحان ارتش صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی تعداد واقعی مجروحان خود را از آغاز جنگ غزه مخفی می‌کند، چه اینکه تنها در بیمارستان بارزیلای واقع در اشکلون بیش از یک هزار و 900 نظامی زخمی گزارش شده است.

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه تاکنون تعداد واقعی مجروحان خود را مخفی کرده است و بررسی آمار برخی بیمارستان ها نشان دهنده اختلاف میان آمار رسمی ارتش و تعداد واقعی مجروحان است.


پس از انتشار خبر خودداری ارتش اسرائیل از انتشار آمار تعداد نظامیان مجروح، آنها اعلام کردند از هفتم اکتبر تاکنون یک هزار و 595 نظامی زخمی شده اند. با وجود این، بررسی میدانی بیمارستان‌هایی که سربازان اسرائیلی در آن‌ها معالجه شده‌اند، اختلاف فاحش و غیرقابل توجیهی را میان داده‌های مختلف نشان می‌دهد؛ چه اینکه تنها در بیمارستان بارزیلای واقع در اشکلون یک هزار و 949 نظامی زخمی گزارش شده است.

حتی با در نظر گرفتن اشتباهات احتمالی در ثبت و گزارش، توجیهی برای اختلاف فاحش میان تعداد اعلام شده از سوی ارتش اسرائیل و آمار بیمارستان ها وجود ندارد


روز یکشنبه برای نخستین بار از آغاز جنگ غزه ارتش اسرائیل تعداد نظامیان مجروح در جنگ و حمله قبل از آن را یک هزار و 593 نفر اعلام کرد. از این تعداد 255 نفر وضعیت وخیم و 446 نفر کمی وضعیت بهتر ​​و 892 نفر زخم سطحی دارند. این داده ها اثبات می کند ارتش اسرائیل از انتشار آمار واقعی تعداد نظامیان مجروح و وضعیت آنها خودداری کرده است. بررسی بیمارستان‌هایی که نظامیان مجروح در آن‌ها مداوا شده‌اند و هنوز تحت درمان هستند، تفاوت فاحش و غیرقابل توجیهی میان داده‌های گزارش شده به وسیله ارتش و داده‌های بیمارستان ها نشان می‌دهد.


بیمارستان بارزیلای به تنهایی گزارش کرد، از هفتم اکتبر تاکنون یک هزار و 949 نظامی مجروح در آنجا مداوا شده اند (از مجموع 3 هزار و 117 مجروحی که در این بیمارستان درمان شده اند). در بیمارستان اسوتا واقع در اشدود 178 نظامی، بیمارستان ایخیلوف واقع در تل آویو 148 نظامی، بیمارستان رامبام بزرگترین بیمارستان شمال اسرائیل 181 نظامی، بیمارستان هداسا واقع در اورشلیم 209 نظامی، بیمارستان بيلينسون واقع در تل آویو 287 نظامی و مرکز خدمات درمانی شعاری سيديک 139 نظامی درمان شده اند. علاوه بر این، یک هزار نظامی دیگر در بیمارستان سوروکا و حدود 500 نفر در بیمارستان شیبا درمان شده اند که البته این فهرست بخشی از نظامیان مجروح است.

 

حتی با در نظر گرفتن اشتباهات احتمالی در ثبت و گزارش مانند گزارش موارد بیشتری از مجروحان منتقل شده از بیمارستانی به بیمارستان دیگر، توجیهی برای این اختلاف فاحش میان تعداد اعلام شده از سوی ارتش اسرائیل و آمار بیمارستان ها وجود ندارد. توجیه احتمالی این است، دست کم برخی بیمارستان‌ها سربازانی پذیرش می‌کردند که به درمان غیرمرتبط با جنگ نیاز داشتند، اما به دلایل پزشکی امکان ثبت وجود ندارد. با وجود این، بیشتر بیمارستان‌های مربوطه تعداد مجروحان را ثبت و پذیرش می کردند و حتی اتاق عملی دارند که به طور ویژه برای مجروحان جنگی است، بنابراین احتمال زیاد داده‌های گزارش‌شده مربوط به سربازانی است که در جنگ زخمی شده‌اند.


به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون 559 نظامی مجروح شده اند که حال 127 نفرشان به شدت وخیم است، 213 نفرشان وضعیت کمی بهتر دارند ​​و 219 نفر دارای زخم سطحی هستند. ارتش اسرائیل قصد دارد هر روز ساعت مشخصی تعداد مجروحان را به روز رسانی کند.


تعداد مجروحان نظامی طبق گزارش ارتش:

یک هزار و 593 نظامی  از آغاز جنگ غزه

559  نفر از آغاز عملیات زمینی

255  نفر در شرایط وخیم 

446  نفر در وضعیت بهبودیافته 

892  نفر سطحی 


وضعیت کسانی که در حال حاضر در بیمارستان ها هستند:

40 نفر وخیم

211  نفر وضعیت بهبودیافته

165  نفر سطحی 

 

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون 559 نظامی مجروح شده اند که حال 127 نفرشان به شدت وخیم است

حدود دو هفته پیش به درخواست منابع اسرائیلی، ارتش اسرائیل از مجروح شدن حدود یک هزار نظامی از آغاز جنگ خبر داد. این در حالی است که این نهاد در ابتدا از انتشار اطلاعات درباره تعداد و وضعیت سربازان مجروح خودداری می کرد و در پاسخ می گفت، تاکنون آماری از مجروحان منتشر نشده است.
 


با وجود این، ارتش به این سؤال که چرا داده ها و آمار قابل انتشار نیست، پاسخی ندادند. کمی بعد از انتشار آمار میدانی بود که ارتش اسرائیل با انتقال اطلاعات و انتشار آنها موافقت کرد.

 

نظر شما