صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۴
  • سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲
  • Tuesday 12 December 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 12
کد خبر: ۲۱۸۱۸۸

رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» با حضور وزیر علوم

همزمان با هفته پژوهش و فناوری از کتاب «دربارۀ گونه علمی زبان فارسی» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز نشر دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدعلی زلفی‌گل عصر سه شنبه در آیین رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» اظهار داشت: نتیجه یک عمر زحمت عالمان و دانشمندان در کتاب متجلی می‌شود. وقتی یک کتاب را که حاصل عمر یک انسان عالم و دانشمند است مطالعه می‌کنیم، گویی تمام حاصل عمر آن شخص در دسترس ما قرار دارد.

وی افزود: هر مقدار که مقالات علمی و کتاب‌های اصیل و یافته‌های بیشتری خوانده شود، انسان به همان نسبت از جاری شدن ثمرات آن زندگی‌ها در وجود خود برخورداری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر خود واجب می‌دانم که نزد تمامی استادان بنشینم و از تجربیات آن‌ها بیاموزم و استفاده کنم، چراکه تجربۀ هر استاد به یک مسئول کمک می‌کند تا تصمیمی بگیرد که هم در جهت منافع علمی کشور باشد و هم احساس رضایت بیشتری به سبب خدمت صورت‌گرفته ایجاد شود.

زلفی‌گل همچنین گفت: مرکز نشر دانشگاهی باید عهده‌دار مدیریت مجلات علمی کشور شود و استاندارد‌های علمی صحیح برای انتشار آن‌ها بگذارد. هم‌اکنون به سبب اینکه هر دانشگاه و مرکز علمی انتشارات خود را دارد، چنین استاندارد‌هایی نهادینه نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از هفت رییس پیشین این مرکز در مراسمی تقدیر شود. همچنین با "یاوران علمی"، که در آن مشغول به کار هستند با توجه به نقش آن‌ها در همراهی با اساتید با سخاوت رفتار شود.

کتاب «دربارۀ گونۀ علمی زبان فارسی» یک اثر دوزبانه و چندرسانه‌ای شامل چکیدۀ ۳۸ سخنرانی ایراد شده در دو مجموعه وب‌نشست تخصصی با موضوع اصطلاح‌شناسی و واژه‌گزینی در زبان علمی فارسی است. این وب‌نشست‌ها به کوشش مرکز نشر دانشگاهی و با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و انجمن زبان شناسی ایران برگزار شده است. هر چکیدۀ سخنرانی دارای یک بارکد دسترسی به محتوای دیداری و شنیداری آن در فضای مجازی است. بخش آغازین آن نیز به یادبود استاد احمد سمیعی گیلانی اختصاص یافته است. / ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: