صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۳۰۲

امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

«رمضان احمد محمد ابوجناح» معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از ارتقا مناسبات بین دو کشور ظرف دو سال گذشته، اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات نداریم.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته و می‌توانیم به سرعت توافقات بین دو کشور را اجرایی کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط، با لیبی اهمیت قائل است و در این چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک و نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی ظرف سال‌های اخیر، تایید کرد: کمیته مشترک سلامت می‌تواند بین ایران و لیبی تشکیل شود و همکاری دو کشور در زمینه تبادلات پزشکی ارتقا یابد.

رمضان احمد محمد ابوجناح معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بین جمهوری اسلامی ایران و لیبی روابط مستحکمی از دیر باز وجود داشته است.

وی بر گسترش مناسبات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و پزشکی تاکید کرد.

معاون نخست‌وزیر لیبی خواستار انسجام و پیوستگی کشور‌های مسلمان در شرایط کنونی شد. / ایسنا

مطالب مرتبط
نظر شما