صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 21
کد خبر: ۲۱۹۵۶۱

سانسور شدید محتوای فلسطینی در اینستاگرام و فیسبوک

دیده‌بان حقوق بشر تایید کرد شرکت متا در اینستاگرام و فیسبوک حتی محتوای صلح‌آمیز درباره فلسطین را سانسور می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر. دیده‌بان حقوق بشر (HRW) اعلام کرد شرکت متا به‌طور فعال پست‌های مربوط به فلسطین را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خصوصا در اینستاگرام و فیسبوک سانسور می‌کند.

 

براساس گزارش تله تریدر، دیده بان حقوق بشر بین اکتبر تا نوامبر، ۱۰۵۰ مورد سانسور را در مورد محتوای مربوط به فلسطین ثبت کرده است. این سازمان اضافه کرد که از ۱۰۵۰ مورد بررسی شده، ۱۰۴۹ مورد محتوای صلح آمیز حمایت از فلسطین را نمایش می‌دهند.

 

موارد بررسی شده شامل محتوایی از ۶۰ کشور در سراسر جهان بود. این سازمان همچنین تاکید کرد که بیش از ۳۰۰ کاربر که حساب‌هایشان به حالت تعلیق درآمده است، نمی‌توانند نسبت به محدودیتی که حساب‌های خود با آن مواجه شده است، اعتراض کنند.

 

دبورا براون از HRW در این سند اظهار داشت: سانسور متا به محو رنج فلسطینیان کمک می‌کند.

 

پیش از این الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به مارک زاکربرگ، رئیس شرکت فناوری آمریکایی متا از او خواسته درباره دلیل سانسور مطالب حامی فلسطین توضیح دهد.

 

وارن در این نامه به بیانیه‌ای که بیش از ۹۰ نفر از سازمان‌های حامی حقوق بشر و حقوق مدنی آن را امضاء کرده‌اند استناد کرده و علاوه بر آن، به فهرستی از گزارش‌های رسانه‌ای درباره سیاست سانسور در متا در خصوص مطالب مرتبط با فلسطین نیز اشاره کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما