صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 21
کد خبر: ۲۱۹۵۷۸

برف و باران مهمان استان‌های غربی کشور می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: همزمان با اولین روز از آغاز فصل زمستان، شاهد نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب به کشور خواهیم بود.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در گفتگوی تلویزیونی گفت: با توجه به انباشت آلاینده‌ها در چند روز گذشته، بدترین شرایط جوی را برای روز جمعه خواهیم داشت.

 

وی افزود: از هموطنان خواهش می‌کنیم این جمعه را از بیرون رفتن خودداری کنند، چون هوا به شدت آلوده است.

 

اصغری گفت: هوای استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، خوزستان، سمنان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در روز جمعه آلوده است.

 

وی ادامه داد: همزمان با اولین روز از آغاز فصل زمستان، شاهد نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب به کشور خواهیم بود و آذربایجان غربی در پیشانی این نفوذ قرار دارد و شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

 

اصغری افزود: این سامانه بارشی خیلی سریع سایر استان‌های غربی مثل کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر و خوزستان را درگیر می‌کند و از همین رو، هشدار صادر کرده ایم.

 

وی گفت: این سامانه بارشی به تدریج به سمت اصفهان، شمال استان مرکزی، نیمه جنوبی اردبیل می‌آید و در ارتفاعات تهران، البرز و قزوین، بارش برف خواهیم داشت.

 

اصغری افزود: روز یکشنبه در تهران شاهد بارش باران خواهیم بود و این سامانه تا دوشنبه فعال خواهد بود و با این حساب با تداوم روزهای آلوده مواجه نخواهیم بود./ فارس

نظر شما