صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 22
کد خبر: ۲۱۹۶۱۹

هواشناسی/ ورود سامانه بارشی جدید از غرب

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده که زمینه‌ساز بارش باران در نواحی غرب و زاگرس می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز جمعه با ورود سامانه ای بارشی در برخی نقاط شمال غرب و غرب دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی بارش در مناطق جنوبی گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وی روز شنبه گستره بارش علاوه بر این مناطق ، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در برخواهد گرفت. در این روز در برخی نقاط دامنه های جنوبی البرز و نیز شرق و شمال شرق کشور احتمال رخداد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

او می گوید: روز شنبه جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال شرق خوزستان، شرق لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهارمحال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه درنوار غربی کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش و وزش باد رخ می‌دهد. در دامنه های جنوبی البرزر نیز سرعت وزش باد افزایش می یابد. دوشنبه سامانه بارشی تضعیف شده و در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز در شرق سواحل دریای خزر و همچنین در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز وزش باد قابل ملاحظه است و روز سه شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان وزش باد شدید و در برخی نقاط وزش باد بسیار شدید خواهد بود./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما