صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
کد خبر: ۲۲۱۰۹

نتانیاهو: حمله به مواضع ایرانی ها در سوریه ادامه خواهد داشت

در حالی که مقامات کشورمان هرگونه هدف گیری اهداف ایرانی در سوریه را منکر شده اند، نتانیاهو در سخنانی مدعی شد که اسرائیل به حملاتش علیه مواضع ایران در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفته ای که در آن قرار گرفته ایم را می توان حیاتی ترین هفته ی سیاسی زندگی نتانیاهو دانست. نتانیاهو در یک هفته آینده یا بر سریر قدرت در اسرائیل تکیه زده و یا در آستانه ورود به زندان قرار گرفته است. از همین رو نخست وزیر کنونی اسرائیل بر آن است که تا پیش از برگزاری انتخابات، با وعده وعیدهای متعدد و سفرهای گوناگون زمینه جلب آرای بیشتری را فراهم آورده تا با قدرت گیری، مانع از بازگشایی پرونده فساد اقتصادی اش شود.

 

در همین راستا بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز 10 سپتامبر اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات زودهنگام 17 سپتامبر بلافاصله با هماهنگی آمریکا دره اردن در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق خواهد کرد.

 

اکنون و در آستانه ی سفر به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می‌کنیم عملیات ارتش و نیروهای هوایی علیه مواضع ایران در سوریه ادامه یابد.

 

وی افزود: این سفر برای امنیت اسرائیل در قبال حملات احتمالی ایران و متحدانش بسیار مهم است و ما نیز علیه آنها دست به اقداماتی خواهیم زد.

 

او ادامه داد: هدف از این سفر هماهنگی ما برای جلوگیری از برخورد روسیه و اسرائیل در سوریه و همچنین ادامه تلاش ها برای رسیدن به هدف مشترک با روسیه است که هنوز حاصل نشده، و آن اخراج ایران از سوریه است.

 

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی در نشست امنیتی با مقامات آمریکا و روسیه که چند ماه پیش در قدس اشغالی برگزار شد، با اشاره به اینکه کشورش صدها بار مواضع ایران در سوریه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل به حملات خود ادامه داده و به ایران اجازه حضور در سوریه را نخواهد داد.

 

گزافه گویی های اسرائیل در حمله به مواضع ایرانی در حالی است که مقامات کشورمان مکررا آن را تکذیب نموده اند. در آخرین مورد از این دست ادعاها؛ محسن رضایی در حاشیه سفر به استان قزوین در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه و عراق اظهار کرد: اقداماتی که اسرائیل و آمریکا مشترکا در سوریه و عراق انجام می‌دهند خلاف مقررات بین‌المللی است و پاسخ‌های آنان را بزودی مدافعان سوریه و عراق خواهند داد.

 

وی ادعای هدف قرار گرفتن مواضع ایران از سوی اسرائیل را تکذیب کرد و افزود: این موضوع دروغ است و صحت ندارد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: اسرائیل و آمریکا قدرت حمله به مراکز مختلف ایران را ندارند ضمن اینکه به مراکز مشاوره‌ای که داریم آسیبی وارد نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: