صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
کد خبر: ۲۲۱۱۳
جهت نظارت بر پروژه های قرارگاه خاتم الانبیا در مناطق سیل زده؛

دیدار چهره به چهره و صمیمانه سردار سلامی با اهالی گمیشان

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در کمتر از شش ماه از وقوع سیل گمیشان و آق قلا، مبادرت به ایجاد تاسیسات و ساخت و سازهایی در منطقه نموده است. ظهر امروز، سردار سلامی ضمن حضور در منطقه با اهالی گمیشان چهره به چهره دیدار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در کمتر از شش ماه از وقوع سیل گمیشان و آق قلا، مبادرت به ایجاد تاسیسات و ساخت و سازهایی در منطقه نموده است. ظهر امروز، سردار سلامی ضمن حضور در منطقه با اهالی گمیشان چهره به چهره دیدار کرد.

 

به گفته ی کارشناسان حوزه مهندسی شهری، شاخص مخاطره برای کل محدوده مورد مطالعه شهر آق‌قلا بسیار بالا بوده و شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت انجام نشدن اقداماتی برای پیشگیری و کنترل سیلاب، کل منطقه مجددا ممکن است با وقوع بارندگی های زیاد در آینده در معرض تخریب بالا قرار گیرد.

 

با این حال و در خلال ماه های اخیر، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در منطقه مستقر شده و به یاری سیل زدگان شتافته و اقداماتی را برای ممانعت از خطرات احتمالی در آینده صورت داده است.

 

براساس گزارش دستگاه های مرتبط تاکنون ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان زیر پوشش طرح زهکشی رفته و اقتصاد ساکنان منطقه به ویژه مستقر در شمال استان را متحول کرده است.

 

هزینه اجرای زهکشی در این ۳۰ هزار هکتار اراضی آق قلا و گمیشان که توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود یک هزار ۱۸۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز پنجشنبه با حضور در اراضی  زراعی شمال گمیش تپه از روند اجرا و تکمیل پروژه زهکشی۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)  در حال اجراست، دیدن کرد.

 

سردار سلامی همچنین با حضور در محلات شرقی شهر بیست هزار نفری  گمیش تپه که بیشترین آسیب را از سیل محتمل شده بود به صورت صمیمانه و چهره به چهره با مردم و آسیب دیدگان از سیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این بازدید چند ساعته  استاندار گلستان فرماندار گمیشان و فرمانده سپاه نینوا استان نیز فرمانده کل سپاه را همراهی کردند

 

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای سرکشی از روند بازسازی مناطق سیل‌زده با استقبال استاندار و مسوولین استانی صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد گلستان شد.

 

سیل و رانش ابتدای امسال به ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان گلستان در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا، گُمیشان، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، رامیان و کردکوی، خسارت زد و ۱۱ نفر را نیز به کام مرگ کشاند.

 

اقتصاد ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان واقع در شمال کشور بر پایه کشاورزی است که هر ساله در این استان ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی به زیر کشت محصولات پائیزه، بهاره و تابستانه می رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: