صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۴
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 01
کد خبر: ۲۲۱۴۶۷

درگذشت نویسنده قدیمی رادیو

باقر خلیلی، نویسنده پیشکسوت و ویراستار رادیو فرهنگ که از ابتدای تاسیس، با این شبکه رادیویی همکاری داشت، به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ باقر خلیلی، نویسنده پیشکسوت و ویراستار رادیو فرهنگ به علت بیماری درگذشت.

باقر خلیلی متولد ۱۳۲۶ شهر ساوه، از سال ۱۳۷۲ وارد رادیو شد و از زمان تاسیس شبکه رادیویی فرهنگ به صورت مستمر با این شبکه رادیویی در حوزه نویسندگی و ویراستاری همکاری می‌کرد.

باقر خلیلی برادر همسر امام موسی صدر، عضو تیم برنامه‌ساز و اتاق فکر برنامه «هنرنامه» رادیو فرهنگ و گوینده برنامه «علی یا ای‌ها الساقی» بود که در بیش از ۱۱۳ قسمت تهیه و از رادیو فرهنگ پخش شد.

شبکه رادیویی فرهنگ در سال ۱۴۰۱ مراسم نکوداشت این پیشکسوت را با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور برگزار کرد.

علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما پیام تسلیتی صادر کرد و نوشت: ضایعه درگذشت پیشکسوت و دوست هنرمندم، نویسنده و ویراستار خوش قلم رادیو مرحوم «استاد باقر خلیلی» موجب اندوه و تأثر خاطر اهالی رسانه گرم و دوست داشتنی رادیو شد.

وی که نزدیک به سی سال در رادیو هنرمندی نمود و از زمان تاسیس شبکه رادیویی فرهنگ به صورت مستمر با این شبکه همکاری داشت، برادر همسر امام موسی صدر بود که صدا و قلمش در برنامه‌های ارزشمندی، چون «هنرنامه» و «الا یا ای‌ها الساقی» ماندگار شد.

آنچه مرحوم خلیلی را در خاطر همه ما برجسته و مانا کرد متانت، وقار، استعداد درخشانش در نوشتن و خوش‌صدایی او بود.

چه خوب که شبکه رادیویی فرهنگ در مراسم نکوداشت این نویسنده صاحب قلم در سال ۱۴۰۱ و با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور، از ایشان به دلیل سال‌ها تلاش مستمر و به یادگار گذاشتن میراثی گران‌بها از خود در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم، تقدیر نمود.

این نویسنده فقید سرانجام در دی ماه ۱۴۰۲ خرقه‌ی تن وانهاد و به سرچشمه‌ی ابدیت پیوست، اما صدای قلمش هرگز خاموش نمی‌شود و یادش در خاطر ما برای همیشه ماندگار خواهد ماند. / تسنیم

نظر شما