صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 05
کد خبر: ۲۲۱۶۱۲
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

چرایی نفرت بی‌سابقه صهیونیست‌ها از نتانیاهو

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این روزها افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی به دلیل سیاست‌های نادرست نسبت به جنگ غزه علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حزبش است، گفت: با این روند کابینه نتانیاهو به‌سرعت سقوط می‌کند و وی در بدترین حالت ممکن در مقایسه با سایر نخست وزیران تاریخ رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»، نتیجه نظرسنجی جدید شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می دهد، ائتلاف احزاب کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۴۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (مجلس این رژیم) را کسب می‌کنند، در حالی که ائتلاف مخالفان با ۷۱ کرسی اکثریت مجلس را در اختیار خواهند داشت.

بیش از ۳۸۰ تانک مرکاوا و زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت منهدم شدند،‌ به طوری که ارتش صهیونیستی به سختی توانست آنها را از صحنه جنگ خارج و جا به جا کند


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره سقوط کابینه نتانیاهو و تمایل نداشتن مردم به روی کار آمدن مجدد این کابینه به «راهبرد معاصر» گفت: تردیدی وجود ندارد شرایط کنونی نتانیاهو بدترین شرایط نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به نخست وزیران تاریخ این رژیم در سرزمین های اشغالی است. بخش قابل توجهی از منجلابی که کابینه نتانیاهو و شخص وی در آن دست و پا می زند، به دلیل رویکردهای افراطگرایانه و جنایتکارانه‌ای است که در برخورد با عملیات «طوفان الاقصی» در پیش گرفت.


وی افزود: بعد از ۸۶ روز از عملیات «طوفان الاقصی» کابینه نتانیاهو کوچکترین پیشرفتی نسبت به اهدافش نداشته و تمام شعارهایی که داد، محقق نشده است. ارتش رژیم صهیونیستی حتی مجبور شد یگان هایش را از چند منطقه در جنوب غزه به عقب بکشاند. آنها از حملات نیروهای حماس بسیار لطمه دیدند و صهیونیست ها شاهد شکست اهداف و طرح های نتانیاهو هستند.


کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: بیش از ۳۸۰ تانک مرکاوا و زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت منهدم شدند،‌ به طوری که ارتش صهیونیستی به سختی توانست آنها را از صحنه جنگ خارج و جا به جا کند. شکست متوالی سیاست های نتانیاهو به نارضایتی عمومی در داخل اراضی اشغالی منجر شده و حزب متبوع نخست وزیر را نسبت به افزایش روند مخالفت افکار عمومی برابر خود بسیار نگران کرده است.


ظهره وند گفت: عملکرد ارتش صهیونیستی ساکنان سرزمین های اشغالی ازجمله خانواده اسیران صهیونیست را نگران کرده است. صهیونیست ها نه تنها موفق به آزادسازی گروگان‌ها نشدند، بلکه برخی از آنها را در حملات هوایی کشتند. علاوه بر این، در یک مورد سه گروگانی که حماس آزاد کرده بود، به وسیله صهیونیست ها کشته شدند.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه صهیونیست ها این موارد را ناشی از عملکرد ضعیف شخص نتانیاهو و کابینه اش می دانند، عنوان کرد: با وجود اینکه گروگان ها به زبان عبری هشدار دادند صهیونیست هستند، به وسیله ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.


وی افزود: اتفاقات زنجیروار دست به دست هم دادند و سبب شدند نتانیاهو در لبه پرتگاه و سقوط قرار بگیرد. با وجود اینکه «بی بی» به دنبال افزایش اختیارات ویژه‌ به نفع خود بود که بخشی از آن به  اختیارات دستگاه قضایی مربوط می شود، اما دیوان عالی رژیم صهیونیستی با این درخواست مخالفت کرد.

با وجود اینکه گروگان ها به زبان عبری هشدار دادند صهیونیست هستند، به وسیله ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند


ظهره وند تأکید کرد: با این مخالفت، اختیارات ویژه‌ای که سبب می شد نتانیاهو و اعضای کابینه افراطی اش از حسابرسی و استیضاح دستگاه‌های قضایی مصون بمانند، از بین رفت. همین عامل باعث شده است، اگر امروز انتخاباتی برگزار شود آرای عمومی علیه حزب متبوع نتانیاهو باشد و کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرعت سقوط ‌کند. با این روند وی در بدترین حالت ممکن در مقایسه با سایر نخست وزیران تاریخ رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: