صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۳
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 02
کد خبر: ۲۲۱۶۴۳

دستبند و پابند الکترونیکی برای چه سارقانی استفاده می‌شود؟

فرماندهی کل انتظامی از برنامه پلیس برای استفاده از دستبند و پابند الکترونیک و هوشمند برای کنترل و رصد سارقان سابقه دار خبر داده است؛ اما سوال اینجاست این تجهیزات هوشمند برای گروه از مجرمان استفاده می‌شود؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرماندهی کل انتظامی از برنامه پلیس برای استفاده از دستبند و پابند الکترونیک و هوشمند برای کنترل و رصد سارقان سابقه دار خبر داده است؛ اما سوال اینجاست این تجهیزات هوشمند برای گروه از مجرمان استفاده می‌شود؟

فرمانده کل انتظامی کشور روز سه شنبه - ۱۲ دی - جزئیات بیشتری از طرح دستبند و پابند الکترونیکی را رسانه‌ای کرد و گفت: این دستبند و پابند‌ها برای مجرمان دارای حداقل سه بار سابقه در ۱۰ ساله گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: با موافقت ریاست قوه قضائیه قرار شده تا افرادی که سه بار سابقه سرقت داشته و دستگیر شده‌اند و یا اینکه محکومیت در این زمینه داشته اند (۳ سابقه) با دستبند و پابند الکترونیکی کنترل شوند.

وی اعلام کرد قرار است این طرح در سراسر کشور به ویژه در تهران بزرگ، البرز، غرب و شرق تهران به زودی اجرایی شود و مجرمان سابقه دار به ویژه سارقان به وسیله پابند و دستبند الکترونیک کنترل شوند.

فرمانده فراجا ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح بتوانیم کاهش محسوسی در حوزه سرقت داشته باشیم. / ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما