صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 05
کد خبر: ۲۲۲۰۲۴

پکن: سیاستمداران آمریکا با دلیل یا بی‌دلیل درباره چین صحبت نکنند

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در واکنش به ادعاها مبنی دریافت رشوه توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا از پکن، خطاب به سیاسیون آمریکا گفت که دیگر درباره چین صحبت نکنند.

به گزارش راهبرد معاصر، با تداوم پیدا کردن اظهارات تحریک‌آمیز مقام‌ها و سیاستمداران آمریکایی علیه جمهوری خلق چین، پکن امروز (جمعه) بار دیگر درباره اینگونه بیانیه‌ها به واشنگتن هشدار داد.

 

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی نشست خبری خطاب به سیاسیون آمریکا گفت که باید به اظهار نظر کردن درباره پکن خاتمه دهند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ این هشدار را در واکنش به سوالی درباره گزارش منتشرشده توسط اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر دریافت ۷.۸ میلیون دلار رشوه توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور از چین، مطرح کرد.

 

او در این‌باره توضیح داد: «من چیزی درباره محتوای این گزارش نمی‌دانم، اما بگذارید خطاب به سیاستمداران آمریکایی ذی‌نفع بگویم که دیگر با دلیل یا بدون دلیل درباره چین صحبت نکنند».

 

پیش از این نیز «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با درخواست از آمریکا برای پایان دادن به تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان، هشدار داد که در صورت تداوم مسیر کنونی واشنگتن، پکن نیز اقدامات متقابل انجام خواهد داد./ فارس 

نظر شما