صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۰۸
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 06
کد خبر: ۲۲۲۱۴۴

هشدار سطح زرد هواشناسی به کشاورزان و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سمانه غلامی گفت: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر توصیه‌هایی برای کشاورزان، باغداران و تولیدکنندگان واحد‌های تولیدی صادر شده است.

به گفته او، با توجه به وقوع برف کشاورزان از انجام عملیات هرس امتناع کنند.

غلامی ادامه داد: با وجود کاهش دما و وقوع برف در استان‌های شمال غرب، تولیدکنندگان نسبت به کنترل دما و ذخیره سازی سوخت در واحد‌های گلخانه، مرغداری، دامداری و تولیدی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: باغداران نسبت به رنگ آمیزی تنه درختان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی اقدام کنند. همچنین جهت جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدگی باغات و واحد‌های تولیدی نگهداری از تاسیسات و عایق بندی لوله‌های آب را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: کشاورزان نسبت به انجام یخ آب زمستانه در استان‌های شمال غرب به منظور کنترل آفات و بیماری اقدام کنند. همچنین تسریع در برداشت صیفی جات و محصولات صیفی را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه خواهند داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما