صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 08
کد خبر: ۲۲۲۳۸۵

تاکید نخست وزیر قطر بر لزوم پایان جنگ در غزه

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شامگاه یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که اولویت این کشور پایان جنگ در غزه است.

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شامگاه یکشنبه گفت که اولویت دوحه در مرحله کنونی، پایان جنگ در غزه است.

 

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، افزود: «در تلاش برای دستیابی به توافقی هستیم که به آتش بس و آزادی گروگان‌ها در غزه منتهی شود».

 

بن عبدالرحمن هشدار داد که حمله اخیر به یکی از سران حماس (در لبنان) مذاکرات آزادی اُسرا در غزه را پیچیده کرده است.

 

در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیروت، جنبش حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا در غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

 

روز سه‌شنبه گذشته بود که منابع خبری از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت ۳ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد.

 

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت که ارتش اسرائیل مسئول حمله‌ای است که «صالح العاروری» را هدف قرار داد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: