صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 09
کد خبر: ۲۲۲۵۷۴

بورل: جنگ غزه باید متوقف شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن تراژدی‌های کنونی در نوار غزه، رسیدن به یک راهکار سیاسی است.

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزپ بورل»‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن تراژدی‌های کنونی در نوار غزه، رسیدن به یک راهکار سیاسی است.

 

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که در سفر منطقه‌ای به غرب آسیا، فاجعه انسانی در نوار غزه، شمار غیرقابل تحمل تلفات غیرنظامیان و خطر درگیری منطقه‌ای را ارزیابی کرده است.

 

وی ضمن اشاره به سفرهایش به لبنان و عربستان سعودی، تصریح کرد: «جنگ [غزه] باید متوقف شود و نباید [به منطقه غرب آسیا] گسترش پیدا کند».

 

پیش از این منابع محلی گزارش داده بودند که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به بیروت، با «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرده است.

 

بورل همچنین با «نبیه بری» رئیس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور، «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه و «جوزف عون» رئیس نیروهای مسلح لبنان دیدار و درباره لزوم جلوگیری از گسترش جنگ غزه به دیگر مناطق غرب آسیا رایزنی کرد.

 

وی که مانند سایر مسئولان اروپایی و آمریکایی اقدام عملی برای توقف حملات تل‌آویو انجام نداده است، مدعی شد: اولویت، توقف جنگ علیه نوار غزه است؛ زیرا این مسئله، نقطه آغازی برای بازگشت آرامش به لبنان است و پس از آن، اجرای مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ تسهیل خواهد شد./ فارس

نظر شما