صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 11
کد خبر: ۲۲۲۹۰۱

واکنش حماس به ادعای رسانه اسرائیلی درباره ابتکار جدید قطر

مقام مسؤول حماس در بیروت اسامه حمدان، چهارشنبه شب، ادعای یک رسانه اسرائیلی درباره ابتکار جدید قطر مبنی بر آزادی اسرای اسرائیلی و خارج شدن رهبران مقاومت از نوار غزه را تکذیب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  یکی از رهبران حماس اسامه حمدان چهارشنبه شب (۱۰ ژانویه)، طی نشست خبری طرح پیشنهاد ابتکار قطر را که یکی از شروط آن خروج رهبران این جنبش از نوار غزه است را تکذیب کرد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع، تصریح کرد: «اساسا، چنین طرحی وجود ندارد. مردم سرزمین خود را ترک نکردند، آن وقت مقاومتی که از مردم دفاع می‌کند برود؟ صحبت از رفتن مقاومت و ترک سرزمینش یک توهم است و تصور خلع سلاح مقاومت ساده لوحانه است و منعکس کننده درک واقعیات این موضوع نیست».

 

پیشتر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که پیشنهاد جدیدی از سوی میانجیگر قطری به تل‌آویو ارائه شده که شامل آزادی کلیه «گروگان‌ها در غزه» (اسرای اسرائیلی) طی چند مرحله است و طبق این طرح بیشتر اسرا در پایان توافق و پس از خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه، آزاد خواهند شد . رهبران حماس نیز از نوارغزه خارج شوند.البته هیچ طرف رسمی اسرائیلی یا قطری این طرح را اعلام یا تایید نکرد. اما این رسانه اسرائیلی تاکید دارد که طرح ابتکاری مذکور قرار است در کابینه جنگ و شورای وزارتی سیاسی - امنیتی بررسی شود.

 

این رهبر حماس این خبرسازی رسانه‌های اسرائیلی درباره چنین ابتکاری را « یک فرآیند فریب و اطلاعات نادرست برای آرام کردن [جامعه صهیونیستی] خشمگین، به‌ویژه خانواده‌های اسرایی است که شاهد کشته شدن فرزندانشان به دست خود اشغالگران در سایه بی‌توجهی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو به این موضوع هستند».

 

وی تاکید کرد: حماس هیچ ابتکاری برای تبادل اسرا بدون تواقف کامل تجاوز به نوار غزه را نخواهد پذیرفت. تا به این لحظه، هیچ طرح ابتکار جدید ارائه نشده و ما بر موضع خود تاکید داریم و رویکرد شفاف خود را به میانجیگران ابلاغ کرده‌ایم که اساس هر ایده یا ابتکار پیشنهادی خواهد بود.

 

حمدان در ادامه این نشست خبری در بیروت به موضوع تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از حمله به بیمارستانها تا نبش قبرهای فلسطینی‌ها و کشتار زنان و کودکان و ربودن آنها اشاره کرد و گفت: این رژیم اشغالگر به خاطر رشادت و دلاوری ملت و مقاومت فلسطین، از مناطقی در شمال غزه و شهر غزه خارج شده است. اما با توجه به وضعیت فاجعه بار غزه،‌ احتمال افزایش تعداد شهدا و مجروحان و آوارگان وجود دارد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: