صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 14
کد خبر: ۲۲۳۴۱۶

توقیف ۶ خودرو حامل سوخت قاچاق در قصرشیرین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از شناسایی و توقیف ۶ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در شهرستان مرزی قصرشیرین خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ جلیل سلطانی عصر یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از خودرو‌های توقیفی سه هزار و ۹۵۰ لیتر سوخت قاچاق شامل سه هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل و ۱۵۰ لیتر بنزین به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف شد.

توقیف ۶ خودرو حامل سوخت قاچاق در قصرشیرین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه گفت: پرونده متهمان و سوخت کشف شده برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع شد.

بیش از ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون با اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه از قاچاقچیان سوخت در شهرستان قصرشیرین کشف و توقیف شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویز خان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است. / ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما