صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۲
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 15
کد خبر: ۲۲۳۵۱۳

ثبت برند

فضای تجارت، یک صحنه رقابت است که در این رقابت تاثیرگذار، کسی که علاوه بر تولیدات محصولات با کیفیت، مراحل بازاریابی و تبلیغات را به خوبی انجام دهد، برنده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از تاثیرگذارترین امور در این صحنه این است که محصولات و تولیدات، تحت یک برند مناسب، ارائه شود. ثبت قانونی یک نام تجاری ، برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و باعث حفاظت از آن در برابر سوء استفاده کنندگان و متقلبان و تقلید کنندگان از برند می شود. داشتن برند هزینه مازاد نیست بلکه با این کار، از سواستفاده کنندگان در امان خواهید بود.

موسسه ثبت شریف با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به مشتریان عزیز را اعلام می نماید.

ما در موسسه ثبت شریف افتخار این را داریم که با بهره‌گیری از سامانه آنلاین خود، تمامی خدمات ثبتی را در سریع ترین زمان و با قیمتی رقابتی به کارفرمایان محترم ارائه دهیم. همچنین به عنوان یک شرکت ثبتی، با ارائه گزارش کارهای منظم به همراه پاسخگویی 24 ساعته، شفافیت و آسودگی خاطر را برای مشتریان گرامی به حداکثر برسانیم.

 

 

ثبت برند چیست؟

صاحبان علائم تجاری برای رسمیت بخشیدن قانونی به نام و نشان خود باید برند خود را به ثبت برسانند. برندها می‌توانند یک طرح خاص، نماد، عبارت و یا نام باشند. برند ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خواهد بود. نشان تجاری یا برند به طور کلی صفات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و با دیدن و شنیدن و حس کردن می‌توان آن را در ذهن ثبت کرد. ثبت برند اولین و مهم ترین قدم پس از راه اندازی کسب و کار است. تمام شرکت هایی فعال در دنیا، از طریق ثبت برند به دنبال مطرح کردن تجارت خود به شکلی متمایز از سایر رقبا هستند. از سوی دیگر در حال حاضر گسترش بازار و فروش محصولات بویژه در بازار کسب و کارهای آنلاین بیش از هر زمانی رقابتی شده است.

ثبت برند برای کلیه فعالیت ها و مشاغل از جمله فعالیت های تجاری، بازرگانی، تولیدی و خدماتی انجام می شود. این نام یا علامت تجاری (برند) به مدت 10 سال متعلق به شخص ثبت کننده است و هر شخص یا شرکت فقط با برند خودش مجاز به تبلیغات است و این نام بعد از 10 سال قابل تمدید است و می تواند برای تمدید آن درخواست بدهد.

جهت اطلاع از مراحل ثبت برند شخصی، با موسسه ثبت شریف در تماس باشید

 

 

ثبت برند چقدر زمان می برد؟

اگر تولیدکننده محصول هستید و یا ارائه دهنده خدمات، بی شک تا کنون به فکر ثبت برند خود افتاده اید، یکی از سوالاتی که در این موقع پیش می آید مدت زمان ثبت برند می باشد، یعنی چقدر طول می کشد تا درخواست من برای ثبت برند به بار نشسته و برند من ثبت شود.

به طور کلی ثبت برند در ایران حدودا 3 ماه طول می کشد. یعنی زمانی که اقدام به ثبت برند می کنید، ارسال اظهارنامه به مرکز مربوطه زمانی در حدود 30 الی 45 روز نیاز دارد و پس از آن آگهی برند شما در روزنامه رسمی انتشار پیدا می کند.پس از دریافت تایید در زمینه ی تنظیم درست اظهارنامه باید مدارک را به اداره ارسال کنید. سپس نوبت به ثبت نام نوبت دوم آگهی برند میشود حدود 1 ماه زمان لازم است تا گواهی ثبت برند شما به عنوان انتشار آگهی مرحله دوم صادر شده و در روزنامه رسمی منتشر شود. در انتها، پس از انتشار آگهی رسمی، متقاضی با مراجعه به اداره ثبت برند نسبت به دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری خود اقدام می نماید.

جهت اطلاع از مراحل ثبت برند تجاری ، با موسسه ثبت شریف در تماس باشید

 

 

ثبت برند چه مزایایی دارد؟

  • ثبت یک نشان تجاری ارزش و دارایی کسب و کار شما را افزایش می دهد.

  • داشتن تبلیغات هدفمند در راستای افزایش شهرت برند ثبت شده

  • این امکان نیز برای مشتریان به وجود می آید تا محصولات خود را از یکدیگر تشخیص دهند.

  • به شرکت ها این امتیاز را می دهد تا محصولات‌ خود را از دیگر محصولات رقبا در بازار جدا کنند و همچنین ثبت برند فرصتی برای ایجاد بازار گسترده تر و اعتبار و شهرت برای شرکت‌ شماست.

  • از واجبات برای موافقت‌ نامه‌ها در حوزه دریافت نمایندگی ها می باشد.

  • هنگامی که قصد دارید وام دریافت کنید، یک نشان تجاری ثبت شده می تواند به شما کمک کند.

  • شرکت‌ها را در سمتی سوق می دهد که کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

  • امکان حق بهره برداری از نام برند با اجازه صاحبان آنها به افراد دیگر داده می‌شود و همچنین امکان فروش آن نیز وجود دارد.

 

 

ثبت انواع شرکت با مسئولیت محدود

ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود شرایط خاص خود را دارد. در حقیقت این نوع ثبت، همواره یکی از پرطرفدارترین روشهای ثبت شرکت می باشد. در این نوع ثبت، حداقل دو شریک باید وجود داشته باشند. افزون بر این، در روند تحویل سرمایه به شرکت در این نوع ثبت، تنها اقرار مدیر عامل کفایت می کند و به ارائه سند بانکی احتیاجی نیست. از دیگر ویژگیهای این نوع ثبت این است که لازم نیست اعضا هیئت مدیره حتما از شرکاء باشند و احتیاجی نیست که هر ساله اعضا هیئت مدیره معرفی شوند.

موارد عنوان شده از جمله دلایل مورد توجه واقع شدن این نوع ثبت می باشند. در مقابل، نکته حائز اهمیت در ثبت اینگونه شرکتها تهدیدات احتمالی از جمله اختلافات حقوقی می باشد. بنابراین چنانچه میخواهید که تا حد امکان از این گونه مخاطرات در امان باشید، بهتر است تا با یک شرکت معتبر و قانونی مانند موسسه ثبت شریف کار خود را پیش ببرید. این موسسه سالهاست که در این زمینه فعالیت کرده و سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

چنانچه در هر کدام از مراحل ثبت برند، نیاز به راهنمایی داشته باشید، کارشناسان مجرب ثبت شریف می توانند با تجربه کاری خود شما را در راستای به ثبت رساندن برندتان یاری نمایند.

 

 

هزینه ثبت برند چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ثبت برند در تهران و دیگر شهرستان‌های ایران شامل چهار صورت هزینه می‌شود که هر کدام از این موارد می‌توانند در میزان پرداختی شما تاثیرگذار باشند:

  • هزینه ثبت اظهارنامه برند (نام و علامت تجاری) در سامانه ثبت علائم تجاری

  • هزینه آگهی تقاضای ثبت برند (که به روزنامه اول هم معروف است)

  • هزینه‌ی پرداختی برای حق‌الثبت برند (نام و نشان تجاری)

  • هزینه‌ی انتشار آگهی در روزنامه رسمی (معروف به روزنامه دوم)

برای ثبت لوگو هم نیاز به طی مراحل و هزینه‌هایی که در بالا توضیح داده شد است. تنها با این تفاوت که اگر لوگوی شما رنگی باشد نیاز به پرداخت هزینه‌ای اضافی برای چاپ آگهی رنگیِ ثبت لوگو در روزنامه رسمی دارید.

 جهت اطلاع از شرایط  ثبت برند مالکیت معنوی با موسسه ثبت شریف در تماس باشید.

نظر شما