صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 15
کد خبر: ۲۲۳۵۶۱

صدور دستور قضائی برای حادثه انفجار واحد تولیدی ایوانکی

رئیس کل دادگستری استان سمنان برای بررسی ابعاد حادثه انفجار یک واحد تولیدی در ایوانکی دستور قضائی صادر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان به‌منظور بررسی علت وقوع انفجار منجر به فوت ۲ نفر در یک واحد تولید محصولات شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی، ضمن بازدید میدانی چهار ساعته، دستورات قانونی لازم را برای تعیین علت تامه وقوع حادثه صادر کرد.

وی گفت: متأسفانه بامداد روز گذشته، حوالی ساعت پنج صبح، بر اثر وقوع انفجار در شرکت آرمان صنعت پویش کیمیا واقع در شهرک صنعتی ایوانکی، ۲ نفر جان باختند و سه نفر هم مصدوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه به رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی دستور داده شد تا ضمن بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص باقی‌مانده در محل و جلوگیری از وقوع انفجار‌های بیشتر که به آسیب به واحد‌های تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی منجر شود، ورود کند.

عبداللهی افزود: متأسفانه مجموعه سوله‌ها، تجهیزات و ادوات این شرکت بر اثر انفجار تخریب یا بلااستفاده شده و دستورات قانونی لازم برای تشخیص علت وقوع حادثه صادر شد.

وی پس از بازدید و ارشاد قضائی متصدیان واحد‌های تولیدی مجاور که در اثر وقوع انفجار آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: ایمنی موضوع بسیار مهمی است که به‌دفعات مورد مطالبه دادگستری استان از دستگاه‌های متولی بوده و باید نظارت‌های مثمر افزایش یافته و سهل‌انگاری در انجام تکالیف منجر به وقوع حوادث و آسیب نشود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۲ نفر از مصدومان به‌صورت سرپایی از بیمارستان مرخص و یک نفر دیگر در حال درمان است.

در این بازدید، دادستان مرکز استان، رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی، مدیران استانی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی و مسؤولان اجرایی و انتظامی مرتبط در این حوزه قضائی نیز رئیس‌کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: