صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16
کد خبر: ۲۲۴۲۵

دادگاه شبنم نعمت زاده آغاز شد

نخستین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده دختر وزیر پیشین صمت که متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج دارو است لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از کش و قوس های فراوان پیرامون اخلال اقتصادی دختر وزیر پیشین تدبیر و امید در نظام دارویی کشور، بالاخره زمان برگزاری دادگاه وی و متهمش آغاز شد.

 

لحظاتی پیش شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی، آغاز دادگاه شبنم نعمت زاده و احمد رضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا را آغاز نمود.

 

اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

 

این در حالی است که اتهامات احمد رضا لشگری پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

 

شبنم نعمت زاده دختر وزیرپیشین صمت -  17 شهریور 1398-  با اتهاماتی درباره انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع بازداشت شد.

 

محمد رضا نعمت زاده: سیاسی کاری می‌کنند!

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت در واکنش به خبر بازداشت دخترش شبنم نعمت‌زاده گفته بود:‌ چند سالی است که ایشان به همراه فردی مجوز واردات دارو را ثبت کرده بودند  اما الان آن فرد به دلیل بدهی‌هایی که در طول یک سال گذشته بوجود آمده فراری شده و ضرر و زیان شرکت متوجه او شده است.

 

وی افزود: بیش از یک سال است که فروش این شرکت متوقف شده است اما شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و مسائل را سیاسی می‌کنند اما مسئله این است که ایشان بدهکار است و باید کار کنند تا بدهی‌شان را پرداخت کنند.

 

یکشنبه ۱۷ شهریور یک مقام آگاه با اشاره به بازداشت شبنم نعمت زاده، گفته بود:  برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و روانه زندان شد.

 

این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفته بود: این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: