صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۰
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 24
کد خبر: ۲۲۴۹۵۱

کره‌جنوبی از شلیک چند موشک کروز توسط کره‌شمالی خبر داد

ارتش کره جنوبی گزارش کرد که کره شمالی اوایل صبح امروز (چهارشنبه)، چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، ستادمشترک ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور حدود ساعت ۰۷:۰۰ صبح امروز، چندین موشک کروز پیونگ‌یانگ را شناسایی کرده است.

 

بنا بر گزارش «UPI»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شده است که واحدهای اطلاعاتی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات دقیق این موشک‌ها هستند.

 

بر اساس آن‌چه در این بیانیه آمده است: «ارتش ما، نظارت و هوشیاری را افزایش داده و با ایالات متحده ازنزدیک درحالهمکاری است و نشانه‌های بیشتر از فعالیت کره شمالی را تحت نظر دارد».

 

کره شمالی روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که در اعتراض به رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن در منطقه، سامانه تسلیحات اتمی زیر آب خود را آزمایش کرده است.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرده بود که آزمایش سامانه «Haeil-5-23» در واقع یک پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل سلاح اتمی است و توسط اتاق فکر وزارت دفاع در آب‌های سواحل شرقی این کشور انجام شده است.

 

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون روز دهم دی ماه در سخنرانی در اختتامیه اجلاس عمومی پنج روزه کمیته مرکزی حزب حاکم پس از آنکه دستور پرتاب سه ماهواره نظامی دیگر در سال ۲۰۲۴ را صادر کرد گفت که روابط پیونگ‌یانگ-سئول به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

 

کیم ضمن تاکید بر لزوم تقویت قدرت نیروی دریایی کشورش بیان داشت که کره جنوبی را همتایی برای آشتی و اتحاد در نظر نخواهد گرفت.

 

کیم جونگ اون اظهار داشت: «سئول، کره شمالی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است. حزب کارگر نیز به این نتیجه رسیده که اتحاد با کره جنوبی ممکن نیست»./ فارس

نظر شما