صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۰۹
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 25
کد خبر: ۲۲۵۲۱۵

جام ملت‌های آسیا / توقف عربستان مقابل تایلند/ حذف عمان با برانکو

پرونده مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با صعود تیم‌های ملی عربستان و تایلند از گروه F این رقابت‌ها بسته شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز با برگزاری ۲ دیدار هم‌زمان از گروه F به پایان رسید که در آن عربستان با تایلند و عمان با قرقیزستان به مصاف یکدیگر رفتند.

در این گروه عربستان با ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم قطعی کرده بود و تایلند نیز با چهار امتیاز در رتبه دوم قرار داشت و به دنبال تثبیت جایگاه خود بود و حتی نیم نگاهی نیز به صعود به عنوان صدرنشین نیز داشت. در دیگر بازی این گروه شاگردان برانکو ایوانکوویچ به ۳ امتیاز دیدار مقابل قرقیزستان احتیاج داشتند تا بتوانند حداقل به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند.

عربستان صفر - تایلند صفر

تیم ملی فوتبال عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت کیم هیگان به مصاف تیم ملی تایلند رفت که در نهایت این دیدار با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

روبرتو مانچینی با توجه به قطعی شدن صعود عربستان تقریبا با تیم دوم خود بازی را آغاز کرد و در دقیقه ۱۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما ضربه عبدالله ردیف را سارانون آنوئین مهار کرد تا بهترین موقعیت سعودی‌ها در همان دقایق ابتدایی از دست برود. در ادامه تایلند ۲ بار و عربستان یک‌بار موفق به گلزنی شدند این گل‌ها توسط VAR مردود اعلام شد.

کلکسیون گل‌های مردود در نیمه دوم نیز ادامه داشت و یک‌بار دیگر عربستان موفق شد توسط محمد غریب دروازه تایلند را باز کند، اما باز هم این گل به دلیل افساید میلی‌متری توسط VAR مردود اعلام شد.

نکته جالب این دیدار حضور طلال حاجی بازیکن ۱۶ ساله عربستانی بود که در دقیقه ۶۴ وارد بازی شد تا به جوان‌ترین بازیکن تاریخ این تورنمنت لقب بگیرد. او برای الاتحاد در مجموع فقط ۵۱ دقیقه بازی کرده بود.

با این نتیجه عربستان با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و باید در این مرحله مقابل تیم ملی کره‌جنوبی قرار بگیرد. در مقابل تایلند با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد تا حریف تیم ملی ازبکستان در این مرحله شوند.

ترکیب ابتدایی عربستان:

راغد النجار، علی البلیهی، عون السلولی، حسن کادش، مختار علی، عبدالله الخیبری، فیصل الغمدی، سالم الدوساری، عبدالله ردیف، عبدالرحمن غریب.

سرمربی: روبرتو مانچینی

ترکیب ابتدایی تایلند:

سارانون آنوئین، سانتیپاپ چانگوم، جاکاپان پرایسووان، سوپهانان بوریرات، سوپهان تونگسونگ، ووراچیت کانیتسریبامپن، کریتسادا کامان، ساراش یوین، پاتومپول چاروئنراتاناپیروم، جارونساک ونگ گورن، تیراساک پویپهیمای.

سرمربی: ماساتادا ایشی

عمان یک - قرقیزستان یک

در دیگر دیدار ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه تیم ملی عمان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه با قضاوت احمد العلی مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شاگردان برانکو خیلی زود موفق شدند در دقیقه ۸ دروازه قرقیزستان را باز کنند. ارسال کرنر عمانی‌ها با خروج بد دروازه‌بان قرقیزستان همراه شد و در ادامه محسن القصانی موفق شد در شلوغی شش قدم با ضربه سر دروازه را باز کرد. در نهایت VAR صحنه را بررسی و عبور توپ از خط دروازه را تأیید کرد.

جوئل کوجو موفق شد در دقیقه ۴۷ گل تساوی را به ثمر برساند، اما این گل توسط VAR مردود اعلام شد. قرقیزستان دست بردار نبود و در دقیقه ۸۰ گل تساوی را به ثمر رساند. اشتباهات سریالی بازیکنان عمان، این تیم را در آستانه حذف قرار داد. ابتدا توپ در میانه میدان لو رفت و بعد خالد البریکی و ابراهیم المخینی تعارف کرده و توپ و دروازه خالی را در اختیار جوئل کوجو قرار دادند. او نیز به راحتی دروازه را باز کرد و به طعنه از داور و عمانی‌ها خواست باز هم VAR را چک کنند.

با این نتیجه تیم ملی عمان با ۲ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست یکی از چهار تیم برتر سوم باشد که جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی کسب می‌کند. تیم ملی قرقیزستان نیز با یک امتیاز از دور رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت.

ترکیب ابتدایی قرقیزستان:

ارجان توکوتایف، سلطان‌بیک مامیرعلیف، تمیرلان کوزبائف، کریستین براوزمان، گلژیگیت علیکولوف، عادل‌جان عبدالرحمانوف، بختیار دویشوبکوف، الکساندر میشچنکو، فرهاد موسی‌بکوف، جوئل کوجو، ارنست باتیرکانوف.

سرمربی: استفان تارکویچ

ترکیب ابتدایی عمان:

ابراهیم المخینی، ارشد العلوی، خالد البریکی، احمد الخمیسی، احمد الکعبی، جمیل الیحمدی، حارب السعدی، عبدالله فواز، صلاح الیحیائی، عبدالرحمن مشیفری، محسن الغسانی.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ / ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما