صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 31
کد خبر: ۲۲۶۲۰۴

هواشناسی/دمای تهران در پایان هفته به زیر صفر می رسد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور دمای هوای تهران در پایان هفته به زیر صفر درجه می رسد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: در برخی مناطق غرب شمال غرب شمال شرق نیمه غربی سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد.

به گفته وی فردا پنج شنبه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج در بیشتر مناطق نیمه غربی و در دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین البرز تهران بارش برفه باران و کاهش دما و در هرمزگان، جنوب کرمان ، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

او می گوید: شدت بارش این روز در استان‌های لرستان، کردستان کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری ،همدان مرکزی ،شمال شرق خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرق هرمزگان خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه با تقویت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده گستره بارش شمال شرق و نوار شرقی کشور را نیز در برخواهد گرفت. شدت بارش در این روز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی ،کرمانشاه، لرستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

ضیائیان بیان کرد: همچنین بارش های پراکنده در مناطق مرکزی دور از انتظار نیست . شنبه در نیمه شرقی دریای خزر شمال شرق و جنوب شرق بارش ادامه خواهد داشت همچنین در بخش هایی از شرق رگبار باران و در ارتفاعات زاگرس و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: از اواخر وقت شنبه به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود. یکشنبه در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است .

وی افزود: فردا در نیمه شمالی فارس و کرمان جمعه و شنبه در دامنه های جنوبی البرز، مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. همچنین پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما