صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۴۲
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 02
کد خبر: ۲۲۶۴۱۱

باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود

ابوترابی فرد گفت: حضور مردم در انتخابات از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است.

به گزارش راهبرد معاصر، استمرار و اقتدار نظام‌های سیاسی بر پایه رضایتمندی، اعتماد عمومی و اراده شهروندان و استمرار و اقتدار آن‌ها وابسته به مشارکت سیاسی شهروندان است. این مشارکت در قالب‌های مختلفی شکل می‌گیرد که یکی از آن‌ها حضور شهروندان در انتخابات است.

 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مردم‌سالار دینی که ساختار و محتوای آن از طریق رای مستقیم مردم بنیان نهاده شده است و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‌ها و محافل سیاسی میزان مشارکت مردم در این رقابت است.

 

حجت الااسلام ابوترابی فرد در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند و واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی هم از آن حکایت دارد و آموزه‌های دینی هم بر آن تاکید دارد باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات پیش رو استفاده شود.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: امیدواریم که در این ایام پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مشارکت عزت آمیز مردم کشورمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشیم، چرا که حضور در انتخابات از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما