صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 03
کد خبر: ۲۲۶۵۴۹

کارشناس داوری:قضاوت داور چینی بی‌نقص بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان قضاوت داور چینی دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و ژاپن در یک‌چهارم جام ملت‌های آسیا را بی‌نقص توصیف کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین عسگری با اشاره به عملکرد خوب و مطلوب «ما نینگ» داور چینی اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم داوری خیلی خوب بود. از ابتدای بازی به خوبی همه چیز را مدیریت کرد و جایی که باید اخطار می‌داد، این کار را انجام داد. در یک کلام او مسلط به بازی و شرایط بازی بود و هیچ صحنه‌ای که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم،‌ وجود نداشت.

وی ادامه داد: مانینگ داور با تجربه‌ای است. ۱۳ سال داور بین‌المللی بوده است و من ۳ بار به عنوان ناظر کنار او حضور داشتم. در نیمه دوم چند اتفاق رخ داد که علاقه‌مندان به فوتبال نقطه نظرهایی داشتند اما باید بگویم تمام تصمیم‌های او در طول ۹۰ دقیقه بازی درست و بی‌نقص بود.

کارشناس داوری کشورمان درباره صحنه‌هایی که در ۴۵ دقیقه دوم رخ داد، گفت: این‌ روزها تیم داوری کامل است و در اتاق VAR هم داوران حضور دارند. آنها در طول بازی تمامی صحنه‌ها را مرور می‌کنند. در صحنه‌ای توپ به دست بازیکن ژاپن برخورد کرد که به دلیل حمایتی که از تیم ملی داریم، همه اعتقاد به هند داشتند اما دست در حالت طبیعی بود و بازیکن ژاپنی هیچ خطایی مرتکب نشد.

عسگری اضافه کرد: در صحنه‌ای دیگر که سردار آزمون با سنگربان ژاپن برخورد داشت، خیلی‌ها نظر به پنالتی داشتند اما او به درستی توپ را دفع و بعد از آن برخورد صورت گرفت که پنالتی نبود.

وی در واکنش به گل ایران که به‌دلیل آفساید مردود شد، افزود: همه تصاویر بازی بر اساس فناوری بررسی می‌شود و اگر مشکلی بود، حتما به داور اعلام می‌شد. نکته مهم این است که ما طرفدار تیم ملی فوتبال هستیم و احساسی قضاوت می‌کنیم اما به عنوان یک داور می‌گویم که تمامی تصمیم‌های «ما نینگ» درست بود و قضاوت ایده‌آلی داشت./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما