صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 04
کد خبر: ۲۲۶۷۴۶

هواشناسی/بارش برف و باران تا سه‌شنبه

سازمان هواشناسی اعلام کرد: ۲ سامانه بارشی برف و باران از امروز تا اواسط هفته در بسیاری از استان‌ها فعال خواهد بود و روز سه شنبه وزش باد شدید در برخی شهرستان‌ها محتمل است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور برای ۲ سامانه، شاهد فعالیت سامانه بارشی و افزایش گرادیان فشاری طی روزهای آتی خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، از روز یکشنبه تا سه‌شنبه این سامانه موجب بارش باران و برف و وزش باد در آذربایجان غربی، نیمه غربی و شمال کردستان، غرب کرمانشاه و ارتفاعات آذربایجان شرقی می‌شود.

روز دوشنبه کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال استان‌های ایلام، زنجان، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، همدان، آذربایجان شرقی و لرستان درگیر این شرایط جوی خواهند بود.

روز سه‌شنبه نیز کردستان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، نوار غربی آذربایجان غربی و شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان و آذربایجان شرقی شاهد این بارش‌ها خواهند بود.

به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در رفت و آمد در سطح شهرها و روستاها، احتیاط در مسافرت‌های بین‌شهری، به همراه داشتن ادوات زمستانی به‌ویژه بررسی سالم بودن وسایل گرمایشی خودروها و امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی توصیه کرده است.

آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها در این شرایط جوی ضروری است.

سامانه دوم افزایش گرادیان فشاری پیش‌بینی شده که روز سه‌شنبه موجب وزش باد شدید در خراسان رضوی، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان می‌شود.

اثر مخاطره وزش باد شدید و احتمال سقوط اجسام، احتمال تخریب سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان فرسوده اعلام شده است.

احتیاط در تردد، اجتناب در توقف وعدم پارک خودرو در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، درختان فرسوده و سازه‌های موقتی و مستحکم‌سازی گلخانه‌ها و تابلوها توصیه شده است./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: