صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۰
  • سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
  • Tuesday 06 February 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 06
کد خبر: ۲۲۷۲۰۵

تشکیل کمیته عالی ویژه زیارت‌های میلیونی در عراق

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت: وزیر کشور عراق یک کمیته عالی ویژه زیارت‌های میلیونی تشکیل داده است که بودجه مخصوص به خودش را دارد و هدف از آن خدمت‌رسانی به زوار است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  سعد معن مشاور امنیتی وزیر کشور عراق روز سه‌شنبه در نشست خبری در وزارت کشور ایران با اشاره به برگزاری کمیته مشترک اربعین ایران و عراق گفت: در این نشست موضوع برگزاری مناسب مراسم اربعین سال آینده و نکات مهمی که نشست قبلی در بغداد را مورد بحث قرار دادیم و نحوه پیگیری و پیشرفت توافقات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هدف از برگزاری تمامی نشست‌ها این است که زیارت اربعین آینده با موفقیت انجام شود.

مشاور امنیتی وزیر کشور عراق در پاسخ به سوالی درباره خودروهایی که عراق برای زیارت اربعین در نظر گرفته است، تاکید کرد: مطمئناً سازمان گذرگاه‌های مرزی و گمرک و اداره راهنمایی و رانندگی این موضوع را بررسی خواهند کرد و همینطور موضوعات دیگری که مربوط به موضوعات لجستیک، پزشکی و بهداشتی برگزاری اربعین می‌شود.

معن، زیارت بارگاه ملکوتی امام کاظم(ع) را دومین زیارت از نظر تعداد و اهمیت در عراق دانست و از پایان موفقیت آمیز این زیارت خبر داد و گفت: این مقدمه و پیام روشن نشان از توانمندی نیروهای امنیتی عراق در برگزاری زیارت‌های میلیونی دارد.

وی درباره تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای اربعین گفت: جلسه‌ امروز کمیته مشترک دو کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور ایران و عراق است. البته ارگان‌های پشتیبانی هم در این قرارگاه حضور دارند مثل سازمان گذرگاه‌های مرزی از طرف ایران هم همینطور است. تفاوت امسال این است که شاهد تماس مداوم و مستقیم میان دو طرف هستیم که این تماس‌ها باعث موفقیت آمیز شدن همکاری می‌شود.

مشاور امنیتی وزیر کشور عراق ادامه داد: با رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران برای هماهنگی موضوعات تماس تلفنی روزانه داریم. برای اجرایی کردن توافقات دو کشور اراده واقعی دارند و نخست وزیر و وزیر کشور عراق این موضوعات را دنبال می‌کنند تا اجرایی شوند.

تشکیل کمیته عالی ویژه زیارت‌های میلیونی در عراق

در ادامه این نشست خبری عمر الوائلی رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق گفت: وزیر کشور عراق یک کمیته عالی ویژه زیارت‌های میلیونی تشکیل داده است که بودجه مخصوص به خودش را دارد و هدف از آن خدمت رسانی به زوار است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته دیگر گفت: این کمیته امنیتی به ریاست وزیر کشور عراق فقط مخصوص زیارت اربعین است.

الوائلی از موافقت عراق با پروژه ترانزیت میان ایران و عراق خبر داد و گفت: اجرای این پروژه تاثیر اقتصادی زیادی برای هر دو کشور دارد. سازمان گذرگاه‌های مرزی ۲۴ ساعته خدمت رسانی به زوار نقل و انتقال کالاها می‌کند.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق افزود: همچنین توافق شد دو طرف برای جلوگیری از مواد مخدر و اسلحه و امنیت گذرگاه‌های مرزی دو کشور همکاری داشته باشند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: