صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 18
کد خبر: ۲۲۷۳۴

لغو احتمالی سفر روحانی و ظریف به نیویورک

بنابر اخبار منتشره، مقامات آمریکایی تا زمان درج این خبر از صدور روادید برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ممانعت به عمل آورده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در اقدامی بی سابقه و بر خلاف تمامی معاهدات بین المللی ممکن است که سفر روحانی و ظریف به آمریکا لغو گردد.

 

بنابر اخبار منتشره، مقامات آمریکایی تا زمان درج این خبر از صدور روادید برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ممانعت به عمل آورده اند. اقدامی که بر خلاف تعهدات آمریکا به سازمان ملل متحد است.

 

با پایان جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل متحد، نیویورک به عنوان مقر این سازمان مد نظر قرار گرفته و در تمامی دهه های اخیر سابقه نداشته که آمریکایی ها مانع از سفر رئیس جمهور کشوری به مقر سازمان ملل متحد گردند.

 

خبر فوق که توسط ایرنا، خبرگزاری دولت منتشر شده آورده است که طبق برنامه قرار است که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه صبح جمعه و رئیس جمهوری روز دوشنبه - اول مهرماه - تهران را به مقصد نیویورک ترک کنند و اگر تا چند ساعت دیگر ویزاها صادر نشود احتمالا این سفرها لغو خواهد شد. 

 

حضور نیافتن ایران در مجمع عمومی نشان می دهد آمریکا  برخلاف تعهداتش نسبت به سازمان ملل و سازمان های بین المللی که در چارچوب قرارداد مقر است، ارزشی برای دیپلماسی قائل نیست. اگرچه جمهوری اسلامی ایران صحنه را خالی نمی کند و به دیپلماسی فعال خود ادامه می دهد اما دولت آمریکا باید پاسخگوی این رفتار خود باشد.

 

دولت ایالات متحده آمریکا پیشتر محمد جواد ظریف را تحریم کرده و در سفر پیشین وی به آمریکا، محدودیت‌های شدیدی را بر علیه وی وضع نموده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: