صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 21
کد خبر: ۲۲۹۰۳
آیت الله دری نجف آبادی:

رهبر معظم انقلاب در جریان هپکو قرار دارد/از ابتدا مخالف مدیریت کنونی هپکو بودم

امام جمعه اراک اظهار داشت که تا کنون دو مرتبه رهبری معظم انقلاب را نسبت به تحولات هپکو در جریان قرار داده ام. وی تصریح کرد: متاسفانه استانداری مرکزی از ابتدا مخالفت بنده با مدیریت جدید را نادیده گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحولات پیرامون شرکت هپکو اراک و اعتراض های گاه و بیگاه کارگران نسبت به حقوق های معوقه شان امروزه به یکی از دغدغه های حوزه ی اقتصادی کشور بدل شده است، امری که مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه نیز قرار گرفته و آنها را به سوی ایجاد تنش در جامعه ترغیب نموده است.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز گذشته و در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به موضوعات و مسائل مربوط به شرکت هپکوی اراک اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که امروز میزبان دانشجویانی از تهران و دیگر شهرهای کشور هستیم که به منظور پیگیری مشکلات و همدرددی با جامعه کارگری هپکو به این استان آمده‌اند.

 

وی افزود: بنده مخالفت خود را در سال 96 و از همان اول که هپکو را به این فرد برای مدیریت این کارخانه اعلام کردم و خواستار برنامه و راهکار این افراد برای این شرکت بزرگ شدم که در آن زمان سرپرست استانداری در دو برگ که شامل برنامه مد نظر برای شرکت هپکو بود ارائه کرد که البته قانع کننده نبود.

 

دری نجف آبادی تصریح کرد: تا به حال دو نامه به محضر مقام معظم رهبری پیراموتن موضوع شرکت هپکو تقدیم کرده ام که یکبار نیز برای سایر صنایع استان به معظم له نامه تقدیم گردید و آخرین باری هم که رهبرمعظم انقلاب اسلامیرا در جریان قرار دادم، چهارشنبه گذشته بود البته بیش از این که نصیحت کنم کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم زیرا مسئولیت اجرایی ندارم و نمی‌توانم در تصمیمات دخالت داشته باشم.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: بارها چه در چندین باری که رئیس بازداشت شده خصوصی سازی و  چه 4 وزیر دولت به استان سفر داشته اعلام کردم که این کار اشتباه است و باید با قرار دادن مدیر و هیئت مدیره لایق این شرکت بزرگ را سامان بخشید که البته در خصوص کارگران به مسئولین استانی از جمله رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان خواستار برخوردی توام باصبر و همراهی بوده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: از سویی، کارگران حوصله کنند و مسیر ریل راه آهن را نبندند و از توهین کردن بپرهیزند چرا که این کارها به مصلحت نیست و خلاف اخلاق و شرع است البته ما نیز مانند کاگران و همراه با آنان هستیم زیرا یکی از اعتراضات کارگران به رئیس هیئت مدیره است،  به طوری که همان فردی که از سه سال پیش تا به حال ما را اسیر کرده، همچنان رئیس هیئت مدیره است، بنابراین از مسئولین مرتبط درخواست دارم تا اگر ممکن است برای این فرد تدبیری اندیشیده شود.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در ادامه اظهار داشت: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران، دشمن همواره به دنبال آن بوده که از هر طریق ممکن به ما آسیب وارد کند و امروز نیز سعی دارد با تحریم و فشار اقتصادی ما را تسلیم کند، اما این آرزو هرگز محقق نخواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: امت اسلامی ایران راه خود را یافته و به آن باور دارد و در همین مسیر نیز حرکت خواهد کرد و توطئه های دشمن نیز همچون اقدامات ۴۰ سال گذشته آن، همواره ناکام خواهد بود.

 

دری نجف آبادی بیان کرد: در این شرایط که دشمن در پی صدمه زدن به ما و اتحاد ما است، باید با تمام توان در مسیر وحدت و انسجام گام برداریم و از اشاعه ناامیدی و تفرقه پرهیز کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: باید با حفظ اتحاد و انسجام و با هوشیاری و هوشمندی توطئه های دشمنان را علیه ایران اسلامی خنثی کنیم و اجازه ندهیم هیج مساله ای اتحاد ما را در برابر دشمن خدشه دارد سازد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در این شرایط همچنین مسئولان بایستی توجه ویژه و عزم جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند که از جمله این مسائل باید به مشکلات واحدهای صنعتی و مطالبات کارگران این واحدها توجه کرد.

نظر شما